recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny lejlighed, ny lyd. B&O?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny lejlighed, ny lyd. B&O?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
versus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér versus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny lejlighed, ny lyd. B&O?
    Sendt: 22-Januar-2017 kl. 21:33
Hej Recordere

Min kæreste og jeg står og skal beslutte hvorvidt vi ønsker B&O i vores kommende lejlighed.
Min ide er 4x beolab 18 sammen med beolab 19 i stuen. Men når vi snakker hifi i denne ende af skalaen er jeg lidt tom for ideer hvad angår alternativer. Det hele skal i sidste ende gerne fungere på en måde i stil med sonos hvor vi kan styre de forskellige højtallere i forskellige rum.

Og det skal tilmed bruges til surround med en tv som ikke nødvendigvis er B&O i min. 85" tommer.

nogle bud? :)
-flytning er i november.


Til top
Snavsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snavsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2017 kl. 20:50
Uden du lige må hænge mig op på det så...

Er jeg ret sikker på at du skal have et B&O tv for at få lyd til de højtalere du her nævner.
Hvis det er som surround setup.


Hjemme Bio
NAD T778
Blueray Dune HD Max
Front    B&W CM7
Center   B&W CM Centre 2
Sub B&W ASV 10CM
Bag/surr. Jamo Apollo 5
Projektor Sony VPL-HW40
Lissau 90" True Colour
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2017 kl. 21:12
Til Snavsi, så kan jeg sige at det ikke er korrekt.

De nævnte højttalere er fra B&O nye serie, de kan alle sammen være trådløse, eller forbindes med pre-out til en forstærker.

Personligt har jeg en Marantz forstærker tilsluttet et sæt Beolab 20 samt et sæt Beolab 17.

Det fungere fint, men når B&O lancere et OLED tv, vil jeg kraftigt overveje at skifte mit LG OLED ud.

Jeg vil dog klart anbefale dig, hvis dit budget tillader det at anskaffe dig et Beovision AVANT 85 til stuen. Du får en langt bedre styring af dit system i dagligdagen. Beoremote ONE er intet mindre end genial.

Du får også bedre styring af højttaler samt at de alle kører trådløs uden køb af ekstra boks.

Ved at have et Beovision som hovedcenter er det også meget nemt at bygge videre med B&O multiroom, hvor også mange højttaler fra Play serien kan bruges.
Get HIFI or die trying c",
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 03:19
Det gælder nu alle de gamle Beolab også. De kan alle tilsluttes en receiver/forstærker med pre-out.
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klondike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 11:07
Først jeg er på ingen måde ekspert.

Min personlige mening...
Det kommer vel i høj grad an på hvad i vægter højest.

For de penge i kommer til at bruge på B&O 

Der kan i nok få en del bedre lyd og måske også funtionalitet ved at vælge noget andet end B&O.

Det i så ikke får er designet, samt at ret mange kvinder foretrækker B&O fremfor noget mere nørdet hifi grej.

Hvis i overvejer andet så er der en del special butikker hvor i vil kunne finde alt fra Mid-End til Virkeligt High end Hifi.

Mest kendt er jo Hifi Klubben.

Der vil du f.eks kunne købe et setup med en Bluesound Node 2 streamer. Samt en god Forstærker og nogle gode højtalere ( Det er samme princip som Sonos men meget bedre og mere HIFI da det bedre kan integreres med desideret HIFI udstyr )

Alt ære og respekt for Sonos. Det er smart og funtionelt. Om man syntes det er pænt er vel en smagssag. Jeg syntes ikke selv det er pænt , for meget plastic. Men en ting er sikkert, det ikke er er HIFI.

Det er virkeligt synd at folk generelt ikke giver sig selv muligheden for at høre noget ordentlig lyd, og alle hr. og fru jensen har opfattelsen af at Sonos bare er mega HIFI og toppen af poppen.

Lidt mere special butikker er der f.eks...

Studiosound.
KT Radio.
HiFi-Freaks.

Som alle forhandler nogle lidt mere specialle produkter du ikke kan købe i Elgiganten og Hifi Klubben.

Sådan helt generelt hvad lyd angår, så er det vigtigste i jeres setup

1. Højtalere. Det er her langt de fleste penge skal ligges og nej de små plastic Sonos Kasser, kan altså ikke komme i nærheden af hvad et par ordentlige gulv højtalere kan præstere.

2. Lytte rummet. Store moderne Legligheder med Beton vægge, trægulve og kæmpe vinduer er desværre ikke det bedste :-(

3. DAC & Forstærker.

4. Kabler. Der er delte lejre Nogen mener der er stor forskel på kabler. Andre mener at der ingen er. Uanset hvad kan det ikke betale sig at spendere en mindre formue på kabler, når pengene ville være meget bedre brugt på at købe bedre højtalere.

Derudover har kilde materialet selvfølgelig også stor indflydelse. Det nytter ikke noget at spille MP3 filer af dårlig kvalitet. Ligeledes har indspilningen af musikken fra det studio den er produceret i selvfølgelig også en del at sige.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu