recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vurdering af NAS til Plex
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vurdering af NAS til Plex

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vurdering af NAS til Plex
    Sendt: 24-Januar-2017 kl. 00:27
Jeg har pt. en Qnap TS-212, som understøtter Plex, men Plex kører bare ikke super godt på den. Plex loader titler og billeder meget langsomt. Når man endvidere trykker på en filmtitel, går der meget lang tid før titlen loades. Filerne er på forhånd konverteret til et filformat der understøttes og filerne spilles også uden problemer, når først de er loadet. Hele programmet kører bare meget langsomt og jeg kunne godt tænke mig at det hele kører meget mere flydende, ligesom når man bruger f.eks. Netflix.

Jeg vil derfor høre om nogle af jer har erfaring med kombinationen med NAS'en Qnap TS-451+ og Plex?

Hvis ikke den model duer til Plex, må I gerne anbefale andre. Mine krav er dog er det skal være en Qnap og den skal have plads til 4 harddiske.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2017 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

Jeg har pt. en Qnap TS-212, som understøtter Plex, men Plex kører bare ikke super godt på den. Plex loader titler og billeder meget langsomt. Når man endvidere trykker på en filmtitel, går der meget lang tid før titlen loades. Filerne er på forhånd konverteret til et filformat der understøttes og filerne spilles også uden problemer, når først de er loadet. Hele programmet kører bare meget langsomt og jeg kunne godt tænke mig at det hele kører meget mere flydende, ligesom når man bruger f.eks. Netflix.

Jeg vil derfor høre om nogle af jer har erfaring med kombinationen med NAS'en Qnap TS-451+ og Plex?

Hvis ikke den model duer til Plex, må I gerne anbefale andre. Mine krav er dog er det skal være en Qnap og den skal have plads til 4 harddiske.
er nu ikke ekspert i plexserver på nas. Men Nå det er sagt, så med stor succes bruger jeg mit shield tv som plexserver. og der opnår jeg tæt på sammen bruger oplevelse som fx netflix, jeg har dog 24p aktiveret på plex, så når den starter film bruger den ca 2. sek. på at sætte over på 24p, men hvis man kører rent 60p starter filmene med det sammen
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2017 kl. 09:50
Det ville jo ikke være dumt med sådan en Shield TV, når du siger det kører så godt med Plex. Ved du om Shield TV har nogle specielle krav til nas'en når det er på den lagerdestinationen befinder sig?
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2017 kl. 10:31
Næ den kan kører på smb og nfs. Jeg kører delvis på synology nas og ekstern hdd. Men plex driller lidt som på nas. Med forkert billede format når der transcoder med undertekster
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2017 kl. 14:49
Hvad er grunden til at bruge Plex på en Shield boks, hvor NAS gør alt transcode arbejdet. Jeg kører SPMC (Kodi) på min Shield og trækker data via lan fra min Synology NAS.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2017 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

Hvad er grunden til at bruge Plex på en Shield boks, hvor NAS gør alt transcode arbejdet. Jeg kører SPMC (Kodi) på min Shield og trækker data via lan fra min Synology NAS.
shield er "tændt" og den hardware transcoder alt på nær vc1 desværre. en nas kan ikke med plex hardware transcode h265. det ken shield. og så bruger det mindre strøm. derfor bruger jeg shield som server
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2017 kl. 20:07
Transcoding af høj bitrate 1080p-materiale på Plex på en NAS er no-go.

Der er så godt som ingen der har en hurtig nok CPU. Ifølge Plex egen guide skal du op i noget ret high-end NAS gøgl førend det duer, og jeg vil tillade mig at stille spørgsmålstegn ved om ikke guiden er lige lovligt optimistisk endda....

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MfYoJkiwSqCXg8cm5-Ac4oOLPRtCkgUxU0jdj3tmMPc/edit#gid=314388488
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2017 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Transcoding af høj bitrate 1080p-materiale på Plex på en NAS er no-go.

Der er så godt som ingen der har en hurtig nok CPU. Ifølge Plex egen guide skal du op i noget ret high-end NAS gøgl førend det duer, og jeg vil tillade mig at stille spørgsmålstegn ved om ikke guiden er lige lovligt optimistisk endda....

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MfYoJkiwSqCXg8cm5-Ac4oOLPRtCkgUxU0jdj3tmMPc/edit#gid=314388488
det er der, shield viser sin styrke ved hardware transcoding. det er den bruger gpu'en. så og den æder det hele råt, med transcoding on fly

Redigeret af T-Duck - 24-Januar-2017 kl. 21:59
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:


det er der, shield viser sin styrke ved hardware transcoding. det er den bruger gpu'en. så og den æder det hele råt, med transcoding on fly


Apropos Shield som Plex server, hvor mange diske har du tilsluttet? Leger med tanken om bygge en Plex server på Shield og skrotte den gamle Windows server.

Har et ubrugt usb3 racktower med plads til 5 hotswap diske, som ville være perfekt til formålet hvis Shield kan finde ud af at læse flere diske?
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu