recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antenne kabel - God kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antenne kabel - God kvalitet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sivasli_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sivasli_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Antenne kabel - God kvalitet
    Sendt: 26-Januar-2017 kl. 11:13
Hejsa,
 
Jeg har for nylig fået installeret Hiper internet hos mig, hvor der er tale om net via kabel tv stikket.
 
Dog synes jeg at der er utrolig stor udsving på hastigheden i forhold til hvad der bliver lovet.
 
Jeg har ikke direkte kabeltv stik i huset, men jeg har på loftet sat mellemled fra hovedstik ned til min router, for at få forbindelse.
 
Jeg er nu blevet i tvivl om kablet ned til min router er noget billigt, idet jeg tidligere har oplevet at kabelt tv også var svindegende kvalitet og vil nu gerne investere i et lidt bedre kvalitetskabel fra loft til router.
 
Hvilket antenne stik skal jeg købe? HVad er kravene til god kvalitet?
 
Det skal siges at jeg har trukket parabol kabel og antennekabel(kabeltv) ned via samme hul ved loft og ved ikke om disse to generer hinandens signaler? Jeg har dog ikke oplevet forstyrrelser på parabolen.
 
På forhånd tak
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Sivasli_ Sivasli_ skrev:

Hejsa,
 
Jeg har for nylig fået installeret Hiper internet hos mig, hvor der er tale om net via kabel tv stikket.
 
Dog synes jeg at der er utrolig stor udsving på hastigheden i forhold til hvad der bliver lovet.
 
Jeg har ikke direkte kabeltv stik i huset, men jeg har på loftet sat mellemled fra hovedstik ned til min router, for at få forbindelse.
 
Jeg er nu blevet i tvivl om kablet ned til min router er noget billigt, idet jeg tidligere har oplevet at kabelt tv også var svindegende kvalitet og vil nu gerne investere i et lidt bedre kvalitetskabel fra loft til router.
 
Hvilket antenne stik skal jeg købe? HVad er kravene til god kvalitet?
 
Det skal siges at jeg har trukket parabol kabel og antennekabel(kabeltv) ned via samme hul ved loft og ved ikke om disse to generer hinandens signaler? Jeg har dog ikke oplevet forstyrrelser på parabolen.
 
På forhånd tak


Søger du løse kabler og stik, eller færdigmonterede?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Sivasli_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sivasli_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 16:50
Hej,
 
Det er løse kabler.. Sorry..
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 17:13
Tror ikke du vinder noget ved at udskifte kablet men du kan jo altid prøve.

Her er stik, samleled bokse osv meget vigtige.
Til top
Lyni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2007
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 20:49
https://www.av-cables.dk/antennekabel-i-metermaal/triax-koka-500-antennekabel-coax-6-8-mm-pris-pr-meter.html

Det kan jo også være støj ude i vej skabet der kan drille dig.
Upload lige et billed af din installation på loftet..
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Sivasli_ Sivasli_ skrev:

Hvilket antenne stik skal jeg købe? HVad er kravene til god kvalitet?
 
Det er ikke noget vandtæt svar på det spm.
Men hvis vi antager, at kablingen i din bolig er der, hvor problemet ligger, så har jeg følgende kommentarer:

De fleste dobbelt-skærmede Coax-kabel (alu-folie + kobberstrømpe) virker for det meste.
Noget enkelt-skærmet super-økonomi coax har ingen alu-folie, meget sparsomt med strømpe, og derfor dårlig skærmning, men jeg har kun påtruffet det en eneste gang.
Det meste er minimum dobbelt-skærmet, og virker ganske ok (f.eks. Harald Nyborg, eller en rulle fra hm-sat-shop.de i Tyskland - latterlig lav forsendelse).
Alt det der med Quad shield osv - det er kun til antenne og parabol-folket, som vil minimalt med tab.
Som Coax-kunder er signalet ved levering pr definition godt nok.

Mest vigtigst er nok stik.
Alt andet en slut-stik bør være F-connectors. Allerhelst compression eller crimp (kræver særlig værktøj).
Alle stik og især samle-dåser SKAL være RF tætte (metal-hus osv).
Hvis din samling på loftet er med en plastic-fætter, eller bare et han-hun par med plastic-kapper, så er det første sted at sætte ind.

Bruger selv PPC compression connectors til det meste SAT/Coax, og twist-on F-connectors til midlertidige eksperimental-kabling (man bør købe lidt værktøj <200 kr, det er en enorm hjælp til twist-on).

Skærmning mod indstråling er særlig vigtig hvis man bor i etageejendom, eller i byer med hyppige busser osv.
Men selv på landet kan en dårlig stik/kable-installation skabe problemer - det er dog sjældnere.

Lidt ekstra info vil være fint:
- hvad slags bolig har du
- hvilke samlinger/stik har du
- hvad siger speed-test om up/down hastighed?
- er der ikke en status-side på ruteren, der kan vise QAM-info op/ned, og fejlstatistik?

Og så har du selvfølgelig checket den nuværend kabling for at der ikke er nogen skarpe knæk nogensomhelst steder på kablerne, ikke sandt?


Redigeret af st1 - 26-Januar-2017 kl. 21:09
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 21:50
Dit modem har en statusside, hvor du kan se detaljer omkring dit signal...
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2017 kl. 06:33
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Dit modem har en statusside, hvor du kan se detaljer omkring dit signal...

Det vil nornalt kun være angivelse af værdier for downstream og upstream QAM'erne for modemet, og ikke fremvejen for TV QAM'erne - og reelt kan der godt være problemer på visse frekvenser til TV QAM'er, selv om internet er fint, især hvis vi taler om indstråling.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu