recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer DVB-C indstillinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer DVB-C indstillinger

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Holmberg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Holmberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer DVB-C indstillinger
    Sendt: 10-Februar-2017 kl. 15:51
Forsøger at indstille en Denver DVBC-110HDMK2 boks til Boxer kabel tv, i kbh. omr., men ved ikke hvad jeg skal taste ind i kanal søgning:

-Netværks ID
-Symbolrate
-Modulation
-Frekvens

Boxen har indstillinger for Stofa, YouSee m.fl., men ikke for Boxer, så det skal tastes manuelt ind.

Nogen der kan hjælpe?

(Det er kun for at se de gratis kanaler, så det en Boxer godkendt box med kort er ikke nødvendig.)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 16:06
Kører Boxer DVB-C?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 16:17

Hvis de gør, så er det sgu da en nyhed man ikke har hørt om. Derudover så har Bokser jo intet at gøre med DR's kanaler.

Redigeret af Radiomanden - 10-Februar-2017 kl. 16:20
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Holmberg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Holmberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 16:34
Jeg må lige vende tilbage med svar, det er ikke hos mig selv, men i en vens boligkomplex hvor de har skiftet fra YouSee til Boxer, han vidste intet om det, og medarbejderen hos Boxer fortalte mig at man kunne modtage de gratis kanaler via stikket i væggen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 16:39

Tvivler meget på at deres signal er DVB-C i ejendommen, da det signal ikke bruges til at udsende deres kanaler, de sender derimod med DVB-T.
Igen Bokser har intet at gøre med DR kanalerne.

Redigeret af Radiomanden - 10-Februar-2017 kl. 16:41
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Holmberg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Holmberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 16:46
ok, så fik jeg opklaret det, ringede til boxer for anden gang, den første medarbejder jeg talte med gav mig anledning til at tro at det faktisk var kabel tv de havde leveret, Boxer leverer ganske rigtigt ikke DVB-C, kun DVB-T, men der er så blevet opsat et fællesantenne anlæg i boligkomplexet som så kan benyttes enten til free to air kanaler eller sammen med Boxer abonnementer.

Sorry for det dumme spørgsmål.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Holmberg Holmberg skrev:

(Det er kun for at se de gratis kanaler, så det en Boxer godkendt box med kort er ikke nødvendig.)


Der skal så slet ikke bruges nogen boks, medmindre TVet er så gammelt, at der ikke er MPEG4 DVB-T tuner i det.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Holmberg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Holmberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 17:30
TVet er et ældre Panasonic plasma, der kun har MPEG2, så en DVB-T2 boks skal indkøbes.
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Holmberg Holmberg skrev:

TVet er et ældre Panasonic plasma, der kun har MPEG2, så en DVB-T2 boks skal indkøbes.


 Set i bakspejlet er det vel egentlig logisk nok at man i disse tilfælde begynder distribuere BOXER-TV på denne måde i kabelnet der jo allerede er indbygget.  Tongue
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu