recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Asus bundkort dødt ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Asus bundkort dødt ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt Asus bundkort dødt ?
    Sendt: 14-Februar-2017 kl. 20:52
Hej Alle,

Har købt et nyt Asus B150I PRO GAMING/WIFI/AURA bundkort, en Intel i3-7100 Kaby Lake CPU og et sæt Corsair Vengeance LPX DDR4-3000 DC 8GB.

Har skruet det hele korrekt sammen  og når jeg tænder kommer der lys i alle LED og blæsere kører, men der kommer aldrig noget på skærmen. Heller ingen bip i højttaleren.

Bemærkede så at Kaby Lake CPU'er først er understøttet i den nyeste Bios version 501 fra Januar 2017.

Så kan det tænkes at jeg har fået et bundkort med en ældre bios version i siden der ikke kommer noget på skærmen?

/KL
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 22:19
Det kan sagtens tænkes. især hvis du har købt på tilbud. Det kan sagtens være noget der har ligget et stykke tid. - du er desværre næsten nødt til at have fat i en skylake cpu og sætte i (den billigste du kan finde er god nok) bare så du overhovedet kan få den til at starte op så du kan flashe bios.
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Det kan sagtens tænkes. især hvis du har købt på tilbud. Det kan sagtens være noget der har ligget et stykke tid. - du er desværre næsten nødt til at have fat i en skylake cpu og sætte i (den billigste du kan finde er god nok) bare så du overhovedet kan få den til at starte op så du kan flashe bios.

Tak. Det bekræfter det jeg selv kom frem til. Har lige bestilt en Pentium G4400 Som var den billigste (500kr) på Asus liste over CPU'er der understøttes af ældste bios version. Så må den bare på dba og køb/salg/bytte her bagefter.

/KL
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2017 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af KL KL skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Det kan sagtens tænkes. især hvis du har købt på tilbud. Det kan sagtens være noget der har ligget et stykke tid. - du er desværre næsten nødt til at have fat i en skylake cpu og sætte i (den billigste du kan finde er god nok) bare så du overhovedet kan få den til at starte op så du kan flashe bios.


Tak. Det bekræfter det jeg selv kom frem til. Har lige bestilt en Pentium G4400 Som var den billigste (500kr) på Asus liste over CPU'er der understøttes af ældste bios version. Så må den bare på dba og køb/salg/bytte her bagefter.

/KL


Jeg er glad for at læse dit indlæg for jeg står selv i præcis samme suppedas... virkede det for dig?
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2017 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Oprindeligt skrevet af KL KL skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Det kan sagtens tænkes. især hvis du har købt på tilbud. Det kan sagtens være noget der har ligget et stykke tid. - du er desværre næsten nødt til at have fat i en skylake cpu og sætte i (den billigste du kan finde er god nok) bare så du overhovedet kan få den til at starte op så du kan flashe bios.


Tak. Det bekræfter det jeg selv kom frem til. Har lige bestilt en Pentium G4400 Som var den billigste (500kr) på Asus liste over CPU'er der understøttes af ældste bios version. Så må den bare på dba og køb/salg/bytte her bagefter.

/KL


Jeg er glad for at læse dit indlæg for jeg står selv i præcis samme suppedas... virkede det for dig?

Ja, fik opdateret bios uden problemer med en Pentium G4400 og nu er der en fungerende i3-7100 Kaby Lake i :-)

Vil du købe en G4400, brugt i mindre end en time? ;-)

/KL

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2017 kl. 21:24
Lige et sidespørgsmål:
Er der noget "guf" i en i3-7100 Kaby Lake?

Min 7 år gamle computer trænger til at blive skiftet ud og overvejer stærkt at gå i Aldi på onsdag efter denne:
https://aldi.medion.com/md8331/dk/

Selvsamme i3-7100 Kaby Lake, 8 GB RAM, 240 GB SSD, 1TB HDD

Spørgsmålet er om det er 1000 kr værd at gå efter en i5 som er quadcore, når det mest er til office og billedbehandling.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Lige et sidespørgsmål:
Er der noget "guf" i en i3-7100 Kaby Lake?

Min 7 år gamle computer trænger til at blive skiftet ud og overvejer stærkt at gå i Aldi på onsdag efter denne:
https://aldi.medion.com/md8331/dk/

Selvsamme i3-7100 Kaby Lake, 8 GB RAM, 240 GB SSD, 1TB HDD

Spørgsmålet er om det er 1000 kr værd at gå efter en i5 som er quadcore, når det mest er til office og billedbehandling.

Klaus


Skulle mene er er fart nok i en i3-7100 til dit behov med mindre det er meget store billeder du pusler med.

/KL
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 19:31
Klaus - til det forbrug mere end rigeligt. Ved så til gengæld ikke om det ER et godt tilbud. Men hvis man ikke gider bygge selv, så får man selvfølgelig en fuldt færdig maskine MED windows licens 
Du kan jo altid se performance på cpu'erne på cpubenchmark.net. I3-7100 ligger i highend, der er nok en stor risiko for at din 7 år gamle ligger enten i low-end eller hvis du er heldig i low to mid range.
ikke mindst er der kraftigt forbedret grafikperformance i kaby lake modellerne i forhold til at købe en generation tilbage, så video de/encoding fx vil så afgjort blive hurtigere - også i h.265.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 19:39
Jeg gider ikke at bygge selv, så jeg har sammenlignet med en mm-vision office stationær. Laver jeg samme konfiguration der, ender jeg i 5540 kroner.
Går jeg op i i5, ender prisen i 6240 kroner.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2017 kl. 14:06

Hej.

Jeg syntes at alle der køber nye motherboards bør købe et med HDMI 2.0.

På mange af de nye Z270 Motherboards med mulighed for Kaby Lake har man sparet nogle kredse væk, så at de kun kan køre HDMI 1.4.

Så check om jeres nye mothersboard virkelig kan køre HDMI 2.0?

Hilsen Carsten.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu