recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BenQ W8000/W11000 - erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BenQ W8000/W11000 - erfaringer?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

hvad med blæserstøj. Hvor er vi henne der ?

Jeg kører pt. med en BenQ W1210ST som er angivet til 29/27db (high/low) og den larmer, efter min støjterskel, rigtigt meget. Støjniveauet på den er hos mig en større irritation end de mangler den har i billedkvaliteten.

W8000 er angivet til 31/28db, så det er nok ikke en projektor man skal have stående tæt på lyttepositionen.


Redigeret af Jonas_h - 20-Februar-2017 kl. 16:19
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 14:04
Til de interesserede, så kørte jeg et smut til Sverige i weekenden og besøge http://therock.se/ da de havde BenQ W11000 til demo.

Det er en fantasstisk butik med fantastisk service! Kan kun anbefale at give dem et besøg hvis man er på jagt efter hjemmebioudstyr.

Jeg så BenQ W11000, JVC X5500 og Sony HW65ES mod hinanden. Den største overraskelse var nok hvor meget bedre både JVC  performede ift. Sonyen. Det var fuldstændig modsat de oplevelser jeg havde hos KT-radio. Jeg er ret overbevist om, at det er demoen i Sverige der er den rigtige - hvilket også stemmer overens med pris og reviews. Ved direkte A/B sammenligning havde Sonyen markant mindre lys.

BenQ leverede et ekstremt skarpt billede og havde et meget "filmisk" look. I lyse scener var billedet rigtigt godt men mørke scener falder den helt igennem. Jeg ved godt, at der er andet i billede end sortniveau, men det var under et acceptabelt niveau. Motion på BenQ var også så dårlig, at den ville irriterende mig under en film.

Overall foretrak jeg JVC på (næsten) alle punkter. Det var den mest lysstærke, klart bedste kontrast og motion var acceptabelt. Sony's motion var dog den bedste.

Jeg er nu ret hooked på en JVC X7500 som den kommende projektor i bioen - medmindre jeg sprænger budgettet med alt muligt andet til bioen :)


Redigeret af Jonas_h - 06-Marts-2017 kl. 14:11
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 14:17
er det fair at sammenligne X5500 og HW65ES, er det ikke 2 forskellige "klasser"de er i?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

er det fair at sammenligne X5500 og HW65ES, er det ikke 2 forskellige "klasser"de er i?
Nej, det er ikke den mest fair sammenligning. Og det bekræftede mit besøg i lørdags.

Grunden til at jeg lavede den sammenligning var, at det var de to projektorer som KT-radio havde da jeg var der og underligt nok, foretrak jeg Sonyen hos KT-radio. Jeg er ret sikker på, at der må have været et indstillingsproblem hos KT-radio.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2017 kl. 08:10
Du har da fået justeret lidt på din smertegrænse for hvad en projektor må koste, så jeg antager, at den levere et virkelg godt billede. Hvad er den visuelle forskel på en 5500 og en 7500?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2017 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Du har da fået justeret lidt på din smertegrænse for hvad en projektor må koste, så jeg antager, at den levere et virkelg godt billede. Hvad er den visuelle forskel på en 5500 og en 7500?
Man har et standpunkt til man tager et nyt :) Jeg har kun set X5500 og ikke X7500 - har bare hørt fra mine projektor-venner, at forskellen bestemt er synlig. Skal se den om et par uger.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2017 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

er det fair at sammenligne X5500 og HW65ES, er det ikke 2 forskellige "klasser"de er i?
Nej, det er ikke den mest fair sammenligning. Og det bekræftede mit besøg i lørdags.

Grunden til at jeg lavede den sammenligning var, at det var de to projektorer som KT-radio havde da jeg var der og underligt nok, foretrak jeg Sonyen hos KT-radio. Jeg er ret sikker på, at der må have været et indstillingsproblem hos KT-radio.

Man skal passe rigtig meget på med projektor demoer. Har selv været til en Sony demo, hos HFK, der var helt i skoven fordi den var indstillet mærkeligt. Hvis man selv går op i det bør man nok udsøge sig en forretning der også gør det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu