recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kilder til surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kilder til surround

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2017 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Hvis lyden er flad ved Netflix, tror jeg, der er en fejl i din opsætning. Forskellen mellem Dolby Digital+ og DTS HD Ma er ikke som nat og dag.

Netflix er ikke altid DD+. På en Apple TV 3 er det kun DD.

(Men man skal naturligvis ikke købe mange Blu-Ray-skiver, før en Chromecast med DD+ havde været betalt.)
Til top
whazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2014
Sted: Aalbor, Danmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 09:03
Køber skiverne hvis det film jeg virkelig ønsker at se.
Når de er set ripper jeg dem til et lager, og smider skiven i kælderen, for at spare lidt plads.

Ellers streamer jeg, primært netflix, og synes det fungere fint.. De film jeg har problem med er tit og ofte også flade på bluray.. Streamer over en medie pc, som er sat op til mit fælles lager, hvor de rippeede film så er..
Til top
madass32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2008
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madass32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 11:55
Lyd fra CC er meget afhængig af set up. jeg får kun 2.1 lyd fra netflix. HDMI kilden skal understøtte lydformatet.... når du CC caster og trykker på undertekst ikonet kan du se hvilke lyd der er understøttet
LG 55C7, Primare SPA22, ELAC 403, Raumfeld, Project carbon pladespiller.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 16:16
Kan nærmest blot istemme koret - har stor glæde af surround sound uanset om der kigges på Blu-ray, DVD eller Netflix.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 10:20
Tak for jeres input. Når jeg ser Netflix bruger jer mit Samsung Smart TV. Jeg vil prøve det med CC i stedet. TV erforbundet til min Onkyo med et optisk kabel. Jeg er noget usikker på, hvordan Lyd indstillingerne skal være i Samsung TV'et for at få den bedste Dolby lyd ud af den. Jeg ville gerne skrive denTV konkrete model, men jeg er ikke hjemme og kan ikke huske det. Så vidt jeg husker er det noget med 8005.

Er den nogen, der fortælle mig, hvilke indstillinger de bruger i Samsung TV for at sikre optimal Dolby gengivelse?

Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 13:03
Med HDMI og ARC på mit Samsung TV og Yamaha surround kan jeg max få DD ud fra netflix og TV2 osv.
Men ved streaming af video demo'er på nettet som har DTS lyd så er det faktisk muligt at få DTS ud fra Samsung TV'et (dog ikke DTS-MA) Smile
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af torbenan torbenan skrev:

Tak for jeres input. Når jeg ser Netflix bruger jer mit Samsung Smart TV. Jeg vil prøve det med CC i stedet. TV erforbundet til min Onkyo med et optisk kabel. Jeg er noget usikker på, hvordan Lyd indstillingerne skal være i Samsung TV'et for at få den bedste Dolby lyd ud af den. Jeg ville gerne skrive denTV konkrete model, men jeg er ikke hjemme og kan ikke huske det. Så vidt jeg husker er det noget med 8005.

Er den nogen, der fortælle mig, hvilke indstillinger de bruger i Samsung TV for at sikre optimal Dolby gengivelse?



Hej
Var det ikke bedre at bruge HDMI mellem din Onkyo og dit Samsung,og så sætte CC i Recieveren.
Mvh.
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 19:29
Bare lige for at afslutte tråden. Mit TV og receiveren var forbundet med et optisk link. Nu har jeg skiftet til HDMI med Arc og det har hjulpet meget. Før ville jeg score Bluray til 10, Netflix til 5 (med optisk forbindelse) og nu vil jeg score Netflix til 8 (med HDMI)
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 01:42
Så er det rent held!
Der er absolut ingen forskel på, om du kører med optisk eller HDMI, med mindre vi snakker de nyeste HD-lydformater, og der fungerer det som regel heller ikke via ARC.
Hvis du oplever en forskel, er det fordi, du ikke har indstillet det korrekt tidligere!

Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Mr.Nielsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2017
Sted: Skive
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 11:55
Jeg ligesom mange andre køber film på blu-ray. Jeg kigger blandt andet på cdon.dk eller dvdoo.dk, nogle gange kan de også være på tilbud i butikker. Wink Men der er jo også lidt over at samle på film, har gjort det siden jeg boede derhjemme.

Har også Netflix og bruger det da en gang imellem, men synes ikke altid at lyd eller billede er det bedste i verden. Har også prøvet andre streaming services og ingen af dem kan hamle op med det Netflix levere. Så hvis du fortrækker streaming er Netflix klart det bedste valg.
Det skal dog siges at jeg aldrig har ejet et Apple TV, så ved ikke hvordan det er hvis man lejer film der.

Mvh
Jeppe Nielsen

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af torbenan torbenan skrev:


Hej med jer,

Hvis jeg ser "Dark Knight" fra en Blu-ray er lyden nærmest fantastisk. Sætter jeg samme film på Netflix er lyden stadig i surround, men den er flad og kedelig. Der er en verden til forskel - det er på ingen måde samme oplevelse. Jeg har læst et sted at Netflix sender lyden med 192 kb, så den tekniske forklaring er indlysende. (Jeg ville bestemt foretrække, at Netflix opgraderer lyden frem for at gå efter 4K)


Nu er du ikke den første jeg har set som har skrevet det, men Netflix afspiller med 640 KB/s når vi snakker surround.

For at være sikker hev jeg fat i supporten i dag for at spørge, selvom jeg godt mente det var den bitrate i forvejen. De sagde også 640 KB/s
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu