recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dolby Atmos på Deepwater Horizon?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dolby Atmos på Deepwater Horizon?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dolby Atmos på Deepwater Horizon?
    Sendt: 21-Februar-2017 kl. 16:01
Der er Atmos på den amerikanske
Men vist ikke på den danske?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 17:22
Nej, på den danske er der DTS-HD MA
Til top
Boddicker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2014
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boddicker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 19:01

Endnu engang bliver vi Europa snydt for Atmos på Blu-ray.

Dette har været tilfældet med en del film snart, bla  John Wick, X-Men Apocalypse og en række andre film jeg ikke lige kan huske navnet på her og nu. Men køber man 4k udgaven af samme film, så får man også Atmos/DTS:X med. Temmelig irriterende, da investering I 4k skærm og afspiller for mit vedkommende ikke sker, før min nuværende skærm dør, eller 65" 4k OLED falder voldsomt I pris.

Har efter en del skuffelser med dette, droppet at købe EU-udgaver af film fremover. En kodefri BD er næste punkt på indkøbslisten, og herefter bestiller jeg film ovre fra den anden side af kanalen.
Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3

Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Boddicker Boddicker skrev:

Endnu engang bliver vi Europa snydt for Atmos på Blu-ray.

Dette har været tilfældet med en del film snart, bla  John Wick, X-Men Apocalypse og en række andre film jeg ikke lige kan huske navnet på her og nu. Men køber man 4k udgaven af samme film, så får man også Atmos/DTS:X med. Temmelig irriterende, da investering I 4k skærm og afspiller for mit vedkommende ikke sker, før min nuværende skærm dør, eller 65" 4k OLED falder voldsomt I pris.

Har efter en del skuffelser med dette, droppet at købe EU-udgaver af film fremover. En kodefri BD er næste punkt på indkøbslisten, og herefter bestiller jeg film ovre fra den anden side af kanalen.


Jeg vil ikke give dig helt ret

Jeg vil sige at vi i de nordiske lande bliver snydt, John Wick og Deepwater fra UK har begge Atmos, hvad angår X-Men Apocalypse, så er det kun selve UHD disken som har Atmos, BD skiven som er med har DTS-HD MA

John Wick er her i norden udgivet af Midget Ent, har aldrig set de har brugt andet end DTS-HD Ma og DD 5.1, deres video er sågar encoded med x264
Deepwater er udgivet af Nordic Film, den er sågar også kun udgivet på BD-25
Til top
McClane Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McClane Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 19:31
Hvis man kan undvære danske undertekster, så kan man købe uhd bd/bd udgaven med atmos på begge versioner på Amazon UK for ca. 170kr.
Til top
Boddicker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2014
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boddicker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 20:46
Hackerjac;
 
Var ikke klar at der var forskel på DK og UK udgaverne, troede det var samme version, bare med underteksterne til forskel.
 
Ligner dog bare at vi I DK endnu engang trækker nitten hvad angår features på film.
 
Synes jeg kan huske fra DVD-tiden, at US-udgaverne var bedre end EU/DK udgaverne, ikke kun pga bedre TV-format, men også med bedre lydspor, som f.eks DTS-ES vs DTS, og højere bit-rate.
 
Gentager historien sig, så vi herover må nøjes med discount versioner ?
 
 
Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3

Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 21:01

I øvrigt er der sindssyg lyd på filmen alligevel Shocked

Til top
Boddicker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2014
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boddicker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

I øvrigt er der sindssyg lyd på filmen alligevel Shocked

 
Det vil jeg gerne tro. Har kun læst godt om lydsporet, "demoworthy" er mærkatet den har fået I de fleste anmeldelser.
 
Ikke desto mindre var skuffelsen hos mig temmelig stor, da jeg gik ned I den lokale Elmutant for at købe filmen, og så finder ud af at den nedgraderet til DTS-HDMA her I DK. Endte også med at jeg ikke købte den.
Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3

Til top
Kimbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2005
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2017 kl. 08:51
Spørgsmålet er, om dette er den nordiske udgave? https://www.amazon.co.uk/Deepwater-Horizon-UHD-BLURAY-Blu-ray/dp/B01LX1IK4R/ref=sr_1_3?s=dvd&ie=UTF8&qid=1487749058&sr=1-3&keywords=deepwater+horizon
Der står at den indeholder danske undertekster og er udgivet af Lions Gate Home Entertainment.
Desværre er der ikke angivet hvilke lydformater der benyttes.
Til top
Svalder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svalder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2017 kl. 12:31
Blot lidt bonus-info. Jeg har købt 4K udgaven af Deepwater Horizon fra Amazon i den tro, at der var DK undertekster på, men det er der ikke. Jeg har været i dialog med dem ang. dette, og de sender mig en ny - men om der er DK tekster på denne vides ikke. Jeg skulle modtage den fredag d. 24/2, og så kan jeg lige melde tilbage ang. undertekster..
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu