recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - harmony elite - dur den inde i et hifimøbel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

harmony elite - dur den inde i et hifimøbel?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: harmony elite - dur den inde i et hifimøbel?
    Sendt: 22-Februar-2017 kl. 10:40
Hejsa

jeg står og overvejer at købe en harmony elite universal fjernbetjening til mit hifi-setup som står inde i 4 selvstændige clic møbler som er lavet af træ men dog har stoflåger. De 4 møbler sidder ved siden af hinanden.

Nu er jeg lidt bange for at jeg ikke kan sende et "start-signal" fra min fjernbetjening til alle enheder på én gang, da hub'en jo står inde i hifimøblet? Fjernbetjeningen vil jo være foran stoflågerne, men hvis den kun sender til Huben og huben så skal videresende signalet til alle de andre enheder så skal den jo sende igennem træ (da enhederne står i siderne og jeg kan ikke trække en forlænger ind i hver af de 4 rum).

Er der nogen af jer som har erfaringer med det? måske det slet ikke er et problem? :)
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2017 kl. 10:55
Der kan sættes to extenders bag i hubben

Redigeret af jespermart - 22-Februar-2017 kl. 10:57
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2017 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Der kan sættes to extenders bag i hubben

Jeps - det ved jeg godt men de kan jo ikke sættes inde i de 3 øvrige rum plus er ikke lange nok.
Tænker også at der må være andre som har et hifi møbel som mit.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2017 kl. 15:30
Hvorfor tager du ikke hubben ud af skabet og stiller den i modsatte side af rummet. Du siger jo, der er stoflåger i møblet? Jeg har bare placeret min hub ovenpå min ene baghøjttaler. Strømkablet er bare trukket i samme kabelbakke som højttalerkablet. Der er ingen der lægger mærke til at den er der.

Den placering har elimeret behovet for at benytte de to extendere, da hubben sidder i en afstand og vinkel, så den absolut ingen problemer har med at nå alle mine enheder.
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 08:26
Jeg har valgt med min Harmony Elite, at nogle ting styres fra hub/extenders og mit TV styres fra min remote.
Du kan vælge hvad hver enhed skal styres fra. 
For at enheden kan styres fra din Elite, kræver det at Elite kan se enheden (også gennem stof)
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvorfor tager du ikke hubben ud af skabet og stiller den i modsatte side af rummet. Du siger jo, der er stoflåger i møblet? Jeg har bare placeret min hub ovenpå min ene baghøjttaler. Strømkablet er bare trukket i samme kabelbakke som højttalerkablet. Der er ingen der lægger mærke til at den er der.

Den placering har elimeret behovet for at benytte de to extendere, da hubben sidder i en afstand og vinkel, så den absolut ingen problemer har med at nå alle mine enheder.


Tak for input.

Hvis hubben er bag dig skal du så vende fjernbetjeningen væk fra dit tv mm, dvs bagud for at hubben modtager dit signal? Det troede jeg nemlig og i så fald skulle hubben jo være foran mig.
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Skovbo Skovbo skrev:

Jeg har valgt med min Harmony Elite, at nogle ting styres fra hub/extenders og mit TV styres fra min remote.
Du kan vælge hvad hver enhed skal styres fra. 
For at enheden kan styres fra din Elite, kræver det at Elite kan se enheden (også gennem stof)


Ok super info.

Ved du om fjernbetjeningen og hubben sender samme styrke signal ?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 23:32
Det er lige meget hvordan fjernbetjeningen peger i forhold til hubben. 
Jeg kan også stå i et andet rum og skifte kanal på tv'et med Harmony Elite, så det er enten radio eller wifi, den bruger.

Og den nye hub til Elite er klasser bedre end den jeg havde før til Harmony 900.
Venlig hilsen
KB
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 01:46
Nej. Du skal overhovedet ikke pege med fjernbetjeningen. Den har bare en WIFI opkobling til hubben. Det er kun hvis du sætter den op som Skovbo. Det vil jeg dog fraråde, hvis ikke du har de begrænsninger han har.
Det er meget bedre, at fjernbetjeningen kun snakker med hubben. For som du spurgte til, så har fjernbetjeningen IKKE samme signalstyrke som hubben og skal peges ret præcis.

Undskyld det sene svar i øvrigt :-)
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Nej. Du skal overhovedet ikke pege med fjernbetjeningen. Den har bare en WIFI opkobling til hubben. Det er kun hvis du sætter den op som Skovbo. Det vil jeg dog fraråde, hvis ikke du har de begrænsninger han har.
Det er meget bedre, at fjernbetjeningen kun snakker med hubben. For som du spurgte til, så har fjernbetjeningen IKKE samme signalstyrke som hubben og skal peges ret præcis.

Undskyld det sene svar i øvrigt :-)

super - tak for info....så er det det sætup som jeg køre videre med. Glæder mig til at få det til at virke så antallet er fjernbetjeninger kan minimeres lidt :)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 22:28
Det er skønt, kan du tro. 90% af tiden bruger jeg kun min Harmony Ultimate. 9.99% af tiden min telefon til at starte noget Chromecast streaming. Og så 0.01% af tiden bruger jeg en af mine enheders remote for at rette en indstilling, der sikkert er på Harmony'en, men det er bare hurtigere at finde den originale remote, fremfor at sidde og piller i undermenuer for en bestemt enhed, for at finde den.

Hvis der ellers var danske apps til Android TV, eller jeg i stedet købte en Apple TV4, så kan jeg også undgå telefonen.
Hvis der kommer slagtilbud på den igen snart, så ender jeg nu nok også med at købe en. Så bliver det Shield til KODI, Netflix og Amazon (fordi Netflix har 4K derpå og Amazon slet ikke eksisterer på Apple TV), mens resten af streamingtjenesterne bliver på ATV. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu