recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering af receiver til B&W 601
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering af receiver til B&W 601

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af nkaad nkaad skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hvis du skal have HDMI igennem din AVR så lad være med at købe noget der et alt for gammelt. Hvis du overvejer UHD skal du være opmærksom på HDCP 2.2 også.
 
Tak!
 
Jeg skal have HDMI igennem min AVR - i dag har jeg Apple-tv, satelitboks, BluRay afspiller og en PS3
 
Så fire en minimum :)

Det er ikke sikkert det er nok at der er porte nok. Du skal også være opmærksom på om de kan overføre signalet. HDMI 1.1 understøtter f.eks. ikke HD lyd og du skal have HDMI 2.0 + HDCP 2.2 for at få UHD til at virke, med mindre du ikke har noget imod diverse work arounds. Ikke at der er noget i vejen med at købe brugt, men det er værd at have in mente.
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Så ville jeg overveje en reciever med pre out og en 2 kanals effekt eller en stereo forstærker med cinema pass det bliver svært at finde en reciever der kan få det bedste ud af de b&₩ har selv en marantz sr 7009 og selv om den på papir skulle være stærk nok så døjer den lidt med svære ht derfor trækker min marantz pm14s1 se mine fronte

Jeg var ikke klar over at de var så svære at drive - de er jo ikke så store de højtalere. Men det går sådan set ok - ville blot gerne hive lidt mere ud af dem - så kan jeg godt leve med at jeg måske ikke for alt med :)

Som sagt så er budgettet ikke til de rigtigt dyre receivere
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af nkaad nkaad skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hvis du skal have HDMI igennem din AVR så lad være med at købe noget der et alt for gammelt. Hvis du overvejer UHD skal du være opmærksom på HDCP 2.2 også.
 
Tak!
 
Jeg skal have HDMI igennem min AVR - i dag har jeg Apple-tv, satelitboks, BluRay afspiller og en PS3
 
Så fire en minimum :)

Det er ikke sikkert det er nok at der er porte nok. Du skal også være opmærksom på om de kan overføre signalet. HDMI 1.1 understøtter f.eks. ikke HD lyd og du skal have HDMI 2.0 + HDCP 2.2 for at få UHD til at virke, med mindre du ikke har noget imod diverse work arounds. Ikke at der er noget i vejen med at købe brugt, men det er værd at have in mente.

Det var faktisk en af grundene til at jeg i første omgang gik efter Denon receivere fra samme årgang eller yngre end den jeg har nu - men blot med mere power. Jeg vil ikke ud og købe noget som jeg måske skal skifte igen hurtigt
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 19:17
Tak for de gode indspark. Det er fedt at få noget hjælp og vejledning når man kaster sig ud i en ny hobby. Jeg ved også fra mine andre hobbys, at det skal og vil vokse med tiden, men at det er dumt at købe det billigste fra starten af - derfor gik jeg efter de højtalere jeg har nu og vil langsomt bygge anlægget op. Jeg vil ikke sprænge banken her da jeg også gerne vil skifte mine to stereo gulvhøjtalere inde alt for længe :)

Konklusionen er vel:
At mine B&W 601/LCR60 er fede med et stort potentiale, men at de også kræver en strømstærk receiver
At jeg godt kan købe en brugt AVR, men ikke skal købe alt for gammelt
At strøm og vægt er "vigtigere" end watt
At jeg skal se nøje efter hvilke watt der er tale om
At en større sub også vil gøre meget for en bedre lyd i mit setup
At jeg faktisk har ok lyd og derfor skal overveje hvor meget jeg vil smide efter et løft i forhold til hvor stort dette løft kan blive.
At mit budget på 1500-2000 måske er lige i underkanten ovenstående taget i betragtning.

Jeg er nok der hvor det fortsat er interessant at se på en brugt Denon (andre mærker er også interessante, men jeg kender for lidt til serierne endnu) i et par klasser over den jeg har nu - og at den gerne må være et par år yngre jf det med hvilke hdmi indgange der er.

Denne her kunne være en mulighed for at få lidt mere power, en nyere version - uden at det bliver alt for dyrt:
http://www.dba.dk/denon-avr-x3000-71-kanaler/id-1031612627/

Alternativt denne ældre model:
http://www.dba.dk/denon-avr-4310-71-kanaler/id-1030342143/

Eller denne:
http://www.dba.dk/denon-avr-3312-71-kanaler/id-1031490589/

Jeg syntes den tidligere linkede HK er fed og i den rigtige prisramme, men er nervøs over det med at der kun er to hdmi 1.1 indgange.


...og jeg er ikke vidende nok til at kaste mig ud i effektforstærker og andet sjovt - det kan være det kommer :)


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 19:23
Hvorfor bruger du ikke dine stereohøjttalere til surround?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor bruger du ikke dine stereohøjttalere til surround?

Klaus
 
Jeg er nok bare lidt gammeldags og syntes at et musikanlæg er et musikanlæg og et tv ikke skal blandes ind i det :)
 
Jeg har faktisk overvejet at samle det hele, men jeg har altid haft et stereoanlæg med gulvhøjtalere i stuen - og da jeg så fik købt en AVR og et par mindre højtalere til tv´et, så syntes jeg at placering af tv og placering af mine stereohøjtaler passede dårligt sammen. Så derfor her jeg kørt videre med hhv. stereo-setup og tv-setup. Nu er der så kommet en centerhøjtaler og sub til tv-setuppet, men de større gulvhøjtalere står fortsat kun for musikken
 
Jeg kan også godt lide at mine stereo/musik højtalere står længere fra hinanden end mine tv-højtalere gør.
 
Stuen er ret stor og musikhøjtalerne spiller derfor "for hele rummet" hvorimod tv-højtalerne kun spiller for tv-afdelingen - håber det giver mening :)
 
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 13:09
Kunne denne her være et kompromis mellem pris og ydelse - og altså en AVR, som kan trække mine B&W´ere bedre end min Denon 1611?? - uden at jeg sprænger banken? :)

https://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr6010-soelv-p-1636.html?osCsid=h8uks6hbfnra0htqid7dhdvp41


Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 15:49
Jeg stod i en meget lignende situation som dig for et par år siden, hvor jeg prøvede at drive et par B&W CM7 med en Pioneer 921 receiver. Efter at have opgraderet til en brugt LX-71 (eller er det 72?) er lyden en helt anden! Jeg ville ikke være bange for at købe en brugt High-end receiver. Det får du meget mere valuta ud af. Angående 4K mv, så er det ikke er problem for mig, da mit tv ikke understøtter det. Til den tid må jeg se på hvad der så skal ske
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Andersss Andersss skrev:

Jeg stod i en meget lignende situation som dig for et par år siden, hvor jeg prøvede at drive et par B&W CM7 med en Pioneer 921 receiver. Efter at have opgraderet til en brugt LX-71 (eller er det 72?) er lyden en helt anden! Jeg ville ikke være bange for at købe en brugt High-end receiver. Det får du meget mere valuta ud af. Angående 4K mv, så er det ikke er problem for mig, da mit tv ikke understøtter det. Til den tid må jeg se på hvad der så skal ske
 
Tak - jeg tror også jeg skal op i en højere klasse og det betyder for mit vedkommende at der skal købes brugt :)
 
Men det er også hyggeligt med sådan et brugt-projekt
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu