recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 55KS8005T – DVB-T2 og DVB-S2 samtidig
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung 55KS8005T – DVB-T2 og DVB-S2 samtidig

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
poe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juni-2011
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung 55KS8005T – DVB-T2 og DVB-S2 samtidig
    Sendt: 22-Februar-2017 kl. 17:36

Jeg har netop købt et Samsung 55kS8005T tv og fået det sat op med modtagelse fra dvb-t. Men det vil overhovedet ikke modtage via dvb-s selv om jeg også har forbundet kablet fra satellitmodtageren til One-Connect boksen. Kablet har været brugt i mange år til en dvb-s boks, som har virket fint. Selv om jeg fjerner dvb-t kablet fra One-Connect boksen, så detekteres satellitten ikke. Mangler jeg at gøre noget? Jeg kan ikke finde nogen hjælp i manualen.

Mvh. Poul

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2017 kl. 20:31
Satellitmodtageren er jo indbygget i TVet,, så det er kablet fra parabolen du skal forbinde til TVet eller one-connect boksen. Herefter skal du skifte om til DVB-S mode på TVet og lave en kanalsøgning. Du får herefter en kanalliste for DVB-T og en for DVB-s. Det er ikke muligt at blande disse to lister til èn.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
poe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juni-2011
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 17:07
Tak for svaret. Efter at have fjernet dvb-t antennekablet og startet forfra kun med dvb-s (samt lidt konfiguration) virker det hele nu, både dvb-t og dvb-s. Mvh. Poul
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu