recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED55B6V er rødlig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED55B6V er rødlig?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af TV Kalibrering TV Kalibrering skrev:

okay, har du betalt for den kalibrering ?

Prøv at gå ind i følgende indstillinger under den billede profil du bruger:

Ekspertbetjening - hvidbalance - 2 punkt - Hvad står der under Rød-Grøn-Blå ? Kig under "Trin" høj og lav.



Jeg gav 700 kroner.
Rød, grøn og blå står på 0
Trin: høj
Til top
TV Kalibrering Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 10-Marts-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TV Kalibrering Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 22:54
ok, hvad med trin lav ? Hvilken billedeprofil står skærmen på ?

Hvis værdierne under både "høj" og "lav" står på 0 så har de ikke foretaget en kalibrering, du er desværre langt fra den første som er blevet snydt af Elgigantens såkaldte "kalibrering/klargøring"

Jeg vil anbefale dig at kræve dine 700 kr. tilbage, du har absolut intet fået for de penge.
Alternativt kan du spørge om du kan få udleveret den kalibrerings rapport/seddel som altid bør følge med når man har fået lavet en kalibrering.


Redigeret af TV Kalibrering - 26-Februar-2017 kl. 22:56
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af TV Kalibrering TV Kalibrering skrev:

ok, hvad med trin lav ? Hvilken billedeprofil står skærmen på ?

Hvis værdierne under både "høj" og "lav" står på 0 så har de ikke foretaget en kalibrering, du er desværre langt fra den første som er blevet snydt af Elgigantens såkaldte "kalibrering/klargøring"

Jeg vil anbefale dig at kræve dine 700 kr. tilbage, du har absolut intet fået for de penge.
Alternativt kan du spørge om du kan få udleveret den kalibrerings rapport/seddel som altid bør følge med når man har fået lavet en kalibrering.




Billedprofil er Biograf.
Rød -2
Grøn -21
Blå 0
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 10:11
Jeg undrer mig lidt over at folk vil have dig ind i alle mulige menuer og justere farver osv. når dit spørgsmål går på rødt genskin når TV'et er friggin' SLUKKET!!!

Er I helt fra den?! Smile


Redigeret af zulfo - 27-Februar-2017 kl. 10:12
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af wicca wicca skrev:

Hej.
Måske I har lidt input til dette.
Jeg har netop købt et kalibreret nyt OLED55B6V, men jeg synes det er lidt mystisk at skærmen fremstår rødlig/lyserød i slukket tilstand.
Det er der hvor lyset udefra eller fra tændte lamper spejler sig.
Det gælder også når det er tændt, men ikke nær så tydeligt.
Er alt som det skal være eller er der noget galt med mit nye tv?


Det er helt normalt. Der er ikke noget galt med din skærm. Det er antirefleks-filtret på skærmen, som giver denne lidt lilla-agtige effekt.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 10:30
Min har præcis samme farve og det er helt efter bogen. Har ihvertfald absolut intet med kalibrering at gøre.
Farven er heller ikke noget der trænger gennem ved brug eller andet - som skrevet antirefleks
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg undrer mig lidt over at folk vil have dig ind i alle mulige menuer og justere farver osv. når dit spørgsmål går på rødt genskin når TV'et er friggin' SLUKKET!!!

Er I helt fra den?! Smile


Jeg tror nu ikke der er nogen der vil have mig til at justere farver.
Tror mere interessen gik på om tv'et var kalibreret.

Jeg er helt med på nu, at den lilla farve er helt ok. Tak for svar alle sammen.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af wicca wicca skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg undrer mig lidt over at folk vil have dig ind i alle mulige menuer og justere farver osv. når dit spørgsmål går på rødt genskin når TV'et er friggin' SLUKKET!!!

Er I helt fra den?! Smile


Jeg tror nu ikke der er nogen der vil have mig til at justere farver.
Tror mere interessen gik på om tv'et var kalibreret.

Jeg er helt med på nu, at den lilla farve er helt ok. Tak for svar alle sammen.

Hehe, jeg læste det som om folk ville have dig til at justerer farvebalancen for at slippe af med det rødlige skærm - men jeg læste måske ikke grundigt nok efter Wink
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 12:14
Dem af jer der har dette Oled TV, hvad har I Trumotion indstillingen på?
Synes jeg har lidt flimmer omkring krop og hoved især under fodboldkampe på tv.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af wicca wicca skrev:

Dem af jer der har dette Oled TV, hvad har I Trumotion indstillingen på?
Synes jeg har lidt flimmer omkring krop og hoved især under fodboldkampe på tv.

Trumotion:
På Bruger
Fjern rystelser: 0
De-Blur: 10

De andre indstillinger har jeg sådan:

Billedindstillinger:
Støjreduktion: Fra
MPEG Støjreduktion: Fra
Sort Niveau: Lav
Rigtig Biograf : Til
Tilpasning af skærmens lysstyrke: Fra 

Billedformat: 16/9 
Kun scan: slået til


Redigeret af Brixen - 27-Februar-2017 kl. 12:29
Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 12:27
Hvis du ikke har fået en rapport, må du hellere få skrevet dine indstillinger ned.

Nogle fejl i apps kan kun løses ved at gendanne tv'et til fabriksindstillinger.
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu