recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny antenne eller ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny antenne eller ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny antenne eller ?
    Sendt: 27-Februar-2017 kl. 08:46
Jeg er ikke den store hi-fi nørd hvad angår billede kvalitet, har et 15 år gammelt Panasonic plasma tv med en Dilog boks til og et boxer abonnent. Det sker ofte at billedet pixelere, og det irritere nok mere mine teenage drenge end det irritere mig, især når de ser stand up, de mener de misser for mange pointer. Nå men jeg har lovet at prøve at kikke på det, og det første der slår mig, er om jeg skulle få skiftet den gamle UHF antenne på loftet til en digital, vil det give noget tror I ?
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 09:18
Hej.
Jeg ville starte med at se på alle samlinger og stik evt. skifte stik til metalstik,hvis du bruger nogle gamle Plastik.
Jeg bruger denne antenne ,som sider inde på loftet,og det virker fint
http://www.av-connection.dk/?PGr=3265
Mvh.

Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 09:28
Det var lige nøjagtig den antenne jeg havde kik på, grunden til at jeg spør til antennen er fordi det er en tudsegammel antenne der sidder, jeg har boet her i 18 år, og den var gammel da vi flyttede ind, så den kan nemt være 30 år gammel, alt antenne kabel er trukket om inden for de sidste 10 år og stikkene er sådan nogen der skal skrues på i fordeler boksen, så det bliver vel heller ikke meget bedre.
Også syntes jeg jo bare den var relativ billig, så tænkte det var et sted at starte.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 09:36
Gør som Nesager siger.

Du får ikke bedre signal med en såkaldt digital antenne.

Mange kører stadig med gamle antennestik der ikke er afskærmet. Nye behøver ikke at være dyre.

http://www.harald-nyborg.dk/p5614/antennestik-han-hf-taet-vinkel

Tjek kablet fra antennen. Er der både flettet og sølvpapir skærm på? Ellers skal du købe et nyt afskærmet kabel.

Skift evt antenne til en med flere elementer. Så bliver signalet kraftigere.

Sørg for at fjerne alle filtre der sidder på din installation. Hvis den er gammel kan der godt sidde filtre på.

Boksen kan også være skyld i pixeleringen, hvis den ikke er afskærmet ordenligt. Jeg havde en boks der pixlerede hver gang min mobil opdaterede eller fik en SMS.

Held og lykke med projektet.

Redigeret af Mufti - 27-Februar-2017 kl. 09:38
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 09:38
Okay det prøver jeg, super tak.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

har et 15 år gammelt Panasonic plasma tv med en Dilog boks til og et boxer abonnent. Det sker ofte at billedet pixelere
Jeg kender ikke Dilog boksen, er der et menupunkt hvor du kan udlæse signalstyrke og signalkvalitet (evt. som BER - Bit Error Rate)?
Hvis signalstyrke er rimelig høj er det specielt signalkvalitet der er spændende, kan sladre om indstrålings problemer.
Måske stik med plastkappe eller fordi antenne er så gammel den ikke LTE beskyttet?
Er det alle kanaler/frekvenser problemet er på? 
Tjek signalstyrke og kvalitet på alle hvis muligt.

Mvh. JørgenT
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 10:54
Dilog viser ikke de informationer du snakker om, har lige været alle menuerne igennem. jeg vil dog lige prøve at skifte antennestikket ind i Dilog, for det er faktisk sådan et gammelt stik med plastikkappe. Om det kun er på en kanal, som nævnt går jeg ikke så meget op i det der fjernsyn har kun DR kanalerne og TV2, og DR kanalerne ser jeg faktisk næsten ikke, men jeg mener ikke jeg har lagt mærke til at det er et problem der. Det skal dog lige retfærdigvis siges at vi streamer en del, så vi er ikke sådan nogen hellige køre der påstår vi aldrig ser tvWink men det pixeler jo ikke LOL
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 13:32
Ja uden signalstyrke/kvalitets tal, er arbejdet/investering det rene gætteri. Confused

Men aldrig dårligt at bruge de rigtige fuldt skærmede stik Smile

Mvh. JørgenT
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 05:39

Mon ikke boksen har mulighed for at vise signal styrke/kvalitet.
 
Mener faktisk at jeg havde en Dilog, som også viste styrken med lyd.
 
På den måde kunne man rette antennen efter masten. Jo højere lyd, jo mere signalstyrke.
 
Hvis du har Boxer abonnement kan de hjælpe med at fikse signalet.
 
De laver et antenne tjek for 650,-
 
 
 
 
 


Redigeret af Mufti - 28-Februar-2017 kl. 07:55
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu