recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad skal jeg vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad skal jeg vælge?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
::Lasse:: Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad skal jeg vælge?
    Sendt: 08-August-2004 kl. 13:32

Jeg vil anskaffe mig en DVD recorder med HDD, men aner ikkke hvilken jeg skal vælge. Jeg med stor interesse læst en masse indlæg her på siden - er blevet lidt klogere, men har ikke kunnet træffe nogen afgørelse endnu - håber der er nogen der kan hjælpe.

Følgende er vigtigt for mig:

  • Maskinen skal være støjfri eller meget støjsvag
  • Have god optage kvalitet både fra tv og vhs
  • Helst kunne overføre hurtigt fra HDD til DVD
  • Nem betjening (f.eks. "pause" tv-udsendelse ved tryk på 1 knap)
  • Stor hukommelse
  • ...gerne lækkert design

Tror at jeg ville være irriteret over at man ikke kunne få tilpasset de HDD optagelser der skal overføres til en DVD skive. Altså tilpasse kvaliteten for at kunne få plads på DVD disken.... håber I forstår hvad jeg (DVD recorder-mongol) mener...! :-)

Hvis der er nogen som kan anbefale en maskine udfra disse ønsker så ville det være kanon.

Hilsen Lasse

Til top
Force Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Februar-2004
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2004 kl. 14:09

 

-Maskinen skal være støjfri eller meget støjsvag

Støy er subjektivt, så det er vanskelig å si, men her er kanskje Panasonic dmr-e95 best etter hva jeg har lest.

-Have god optage kvalitet både fra tv og vhs

Igjen subjektivt, de fleste har god kvalitet

-Helst kunne overføre hurtigt fra HDD til DVD

Her er Pioneer DVR-520/720 best

-Nem betjening (f.eks. "pause" tv-udsendelse ved tryk på 1 knap)

1 knap: JVC eller Panasonic. For Pioneer se denne tråden: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=1482&P N=1

-Stor hukommelse

Mener du harddisk ? I såfall; Panasonic dmr-e95, JVC DR-MH30 eller Pioneer DVR-720

-...gerne lækkert design

kommer an på øyet som ser

 

Det er vanskelig å si, men hvis du er helt sikker på at du ikke har flere krav til en opptager, vil kanskje Panasonic dmr-e95 være den beste for deg.

Til top
::Lasse:: Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2004 kl. 20:18

Tak for svaret...

Jeg har nu siddet i yderligere et par timer og læst indlæg m.v. her og har en god fornemmelse af Pioneer 720/520...

Er der nogen der kan sige mig hvad der er specielt godt og specielt dårligt ved denne maskine ?
Laver den op til mine krav ?

Derudover ville det være kanon hvis der er nogle der kan anbefale et godt, og gerne billigt, sted på nettet hvor jeg kan købe den.

Til top
Anonym Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2004
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2004 kl. 21:07

Howdy Lasse

Oprindeligt skrevet af ::Lasse:: ::Lasse:: skrev:

Jeg har nu siddet i yderligere et par timer og læst indlæg m.v. her og har en god fornemmelse af Pioneer 720/520...

Det er også nogle lækre maskiner Pioneer laver.

Oprindeligt skrevet af ::Lasse:: ::Lasse:: skrev:

Er der nogen der kan sige mig hvad der er specielt godt og specielt dårligt ved denne maskine ?

Det er formentlig de maskiner som du finder allermest problemfrie, både i den betjening som er lavet og software-fejl skal man lede længere efter hos Pioneer.

Oprindeligt skrevet af ::Lasse:: ::Lasse:: skrev:

Laver den op til mine krav ?

Det er vist besvaret i beskeden ovenfor, hvor hvert af dine punkter gennemgås.

Af andre plusser kan nævnes: Fuld redigering på harddisk. Highspeed kopiering til/fra DVD. God timer der virker i baggrunden. DV ind/ud (overspil f.eks. til/fra PC). Gennemført software (stort set perfekt). Reagerer kvikt på tasterne. Hurtig start, både fra boot og ved rec.

Der er sikkert andre ting, men det var hvad jeg lige kunne komme på.

Oprindeligt skrevet af ::Lasse:: ::Lasse:: skrev:

Derudover ville det være kanon hvis der er nogle der kan anbefale et godt, og gerne billigt, sted på nettet hvor jeg kan købe den.

En god Pioneer forhandler er Tapeconnection. Det er ikke kun en net-forhandler, men en rigtig butik (i Århus)(+ en afdeling på Sjælland) og når du ringer snakker du direkte med personalet som har god special-viden. De er meget flinke, de har eget lager og sender normalt dag-dag. Deres priser er i bund, og så yder de tilmed 3 års fuld garanti på alle recorderne (mod den lovpligtige 2-års reklamationsret). Garanti betyder i dette tilfælde, at de repararer apparatet kvit og frit i 3 år fra købsdato. Det er en seriøs butik med et godt ry her på recordere.dk, og de kan absolut anbefales.

  Mvh, Lars

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu