recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lille konevenlig bio med stor lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lille konevenlig bio med stor lyd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
E-gun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Nordhavn
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E-gun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lille konevenlig bio med stor lyd
    Sendt: 12-Marts-2017 kl. 18:19

Mit lille konevenlige biograf-system/hi-fi anlæg kan varmt anbefales.
Systemet består af et Samsung UE55H7005 tv, en Philips Bluray-afspiller (gemt i 3. skuffe), en Dali Kubik One og en XTZ 8.17 subwoofer.
Kubik One lyder fremragende. Lyden er varm, rig og fuld af detaljer og sammenlignet side om side med andre soundbars jeg har hørt, vinder Kubik One i enhver situation, uanset om det er klassisk musik, Dire Straits, jazz eller dialogen i Badehotellet. 
Tilføjelsen af subwooferen fungerer fantastisk både til musik og film.
Dialogen i film og serier er altid helt klar og når man ser actionsekvenser med eksplosioner og andre brag er der tydeligvis en masse vægt bag. Splintret glas lyder totalt ægte.

Venlig hilsen
Egon
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 10:01
Ser godt og super enkelt.

Den soundbar spiller kun i stereo ikke, eller kan den imitere noget virtuelt surround?

Du ville jo nok få endnu bedre lyd med et rigtigt surround setup, som eventuelt kan kombineres med din Kubik? 
Til top
E-gun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Nordhavn
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér E-gun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 10:27
Det er kun stereo. Hellere ondentlig stereo end halvdårlig surround. Havde tidligere et Samsung 5.1 surround anlæg. Det her spiller meget bedre.
E-gun
Samsung UE55H7005, Dali Kubik One, XTZ Sub 8.17, Argon DAB3, Apple TV 4, LG 49UH750V, Dali Zensor A1, Philips BDP2510, Apple TV 3, Logitech Harmony Elite og 950, Dali Katch, Bose QC35

Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af E-gun E-gun skrev:

Det er kun stereo. Hellere ondentlig stereo end halvdårlig surround. Havde tidligere et Samsung 5.1 surround anlæg. Det her spiller meget bedre.


Ellers vil et sæt Beolab 5 også passe fint ind :)
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBoysen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 14:07
Det ser virkelig godt ud med minimum af kabler :-) Jeg er ikke specielt inde i lydsystemer men planlægger at sætte noget op i den kaliber her. Hvordan forbinder man subwoofer og soundbaren (Dali Kubik) - går det ind over en receiver, eller har TVet alle forbindelser der skal bruges ?
Til top
E-gun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Nordhavn
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E-gun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 15:31
Subwooferen forbindes med kabel til Dali Kubik One's subwooferudgang. Derved justeres crossover automatisk så alt under 80 Hz sendes til subwooferen.
E-gun
Samsung UE55H7005, Dali Kubik One, XTZ Sub 8.17, Argon DAB3, Apple TV 4, LG 49UH750V, Dali Zensor A1, Philips BDP2510, Apple TV 3, Logitech Harmony Elite og 950, Dali Katch, Bose QC35

Til top
E-gun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Nordhavn
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E-gun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 15:37
Beolab 5 ville sikkert lyde fint, men ikke meget bedre end Kubik One og langtfra for 93.000 kr mere end Kubik One Koster. Wink
-Og så ville de fylde alt for meget.
E-gun
Samsung UE55H7005, Dali Kubik One, XTZ Sub 8.17, Argon DAB3, Apple TV 4, LG 49UH750V, Dali Zensor A1, Philips BDP2510, Apple TV 3, Logitech Harmony Elite og 950, Dali Katch, Bose QC35

Til top
E-gun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Nordhavn
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér E-gun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 16:46

Her er i øvrigt soveværelsesløsningen:
49" LG49UH750V, Dali Zensor 1 AX, Philips Bluray og Apple TV. Det hele styret med Harmony Elite (styrer også Wonderland elevtionsseng!).
Fjernsyn og højtalere ophængt under loftet 25 grader ud fra væggen. Apple TV gemt bag fjernsyn.
De små Dali højtalere lyder bedre end de fleste soundbars.


Redigeret af E-gun - 18-April-2017 kl. 16:54
E-gun
Samsung UE55H7005, Dali Kubik One, XTZ Sub 8.17, Argon DAB3, Apple TV 4, LG 49UH750V, Dali Zensor A1, Philips BDP2510, Apple TV 3, Logitech Harmony Elite og 950, Dali Katch, Bose QC35

Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 07:27
Jeg kan godt lide dine løsninger. GOd lyd til relativt få penge og stadig med fokus på brugervenlighed:) Jeg har selv lige investeret i en Sonos playbar med sub, men da jeg hørte sonos op imod Dali i Hifi klubben, lød Dali bedst. Ingen tvivl faktisk. Jeg valgte dog Sonos løsningen fordi resten af huset er Sonos'ificeret. 
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2017 kl. 00:02
Oprindeligt skrevet af E-gun E-gun skrev:


Her er i øvrigt soveværelsesløsningen:
49" LG49UH750V, Dali Zensor 1 AX, Philips Bluray og Apple TV. Det hele styret med Harmony Elite (styrer også Wonderland elevtionsseng!).
Fjernsyn og højtalere ophængt under loftet 25 grader ud fra væggen. Apple TV gemt bag fjernsyn.
De små Dali højtalere lyder bedre end de fleste soundbars.
Hvilke beslag bruger du hhv til tv og højtalere?
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2017 kl. 10:20
Det er virkeligt pænt, og jeg ville skam gerne have et lignende system i min stue ... men en "bio" ville jeg ikke rigtigt kalde det.

Så igen ... hvad er efterhånden definitionen på en hjemmebio?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu