recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af accesspoint
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af accesspoint

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KimRosgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimRosgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af accesspoint
    Sendt: 13-Marts-2017 kl. 13:48
Jeg skal have lavet wifi dækning på første sal i et hus og vil høre hvad I kan anbefale af accesspoints? Tanken er en kablet forbindelse fra router i stuen til førstesalen hvor et accesspoint sættes op (et enkelt er nok). Det må gerne være uden PoE da routeren ikke understøtter dette. Hvilket kan I anbefale? Gerne et der fås i Elgiganten hvis kvaliteten er god nok :)
Det skal dog ikke være en wifi extender med mindre den også understøtter rent accesspoint.
 
På forhånd tak :)
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 15:58
Ubiquiti UAP-AC-LITE
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 10:17
Jeg vil mene en god WifiRouter sagtens kan dække både stue og 1.sal af et hus.
Jeg har en 3 år gammel Asus Router på loftet af mit U-formede parcelhus og den dækker alle rum i huset (270m2) - og have også.
Hvis ikke du har betondæk i etageadskillelsen vil jeg mene du kan finde noget der dækker stue og 1.sal.
 
Check Steen Enevoldsens tests af routere hvis du vil nørde lidt om antenner, strømforbrug m.v. Der er masser af brugbar info der. (recordere.dk - check under tests). Intreressant bl.a. at se hvordan hans test af antennerne viser hvor god enheden er i forskellige retninger - men også den seneste test af X10 viser der kan være stor forskel på hvilke enheder man tilkobler (gammel/ny PC, Android eller iOS enhed).
 
Hos mig er WifiRouteren én af de vigtigste computere i setup. Jeg har en backup strømforsyning til den - og en plan for hvad jeg gør hvis den "dør". Jeg opdaterer firmware løbende - checker og konfigurer f.eks. mit "guest network" på den.
 
Den er "fordøren" til huset - jeg passer godt på den.
 
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 14:17
UAP-AC-LITE

del dine ting op

lad din router være router, switch være switch og ap være ap. bedre at få delt tingene op, også fremadrettet.. at have 1 router til at håndtere et helt hjem havde jeg ikke personligt selv gjort.

før eller siden kobler du noget mere til eller lign som så ikke kan drives korrekt. samt ved at have access point, så kan du have mere styring med dit netværk.
Til top
KimRosgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimRosgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 17:19
Tak for jeres svar - det endte med at blive en Linksys RE7000 extender som har en rigtig god rækkevidde og er meget stabil. Den har nu kørt i over en måned uden nogen problemer.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu