recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Male lærred - malings valg og div.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Male lærred - malings valg og div.

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 19:38
Så er der bestilt lærred fra hi-fi klubben, magter ikke mere maling...
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 19:48
....så kan du male lærredet i stedet for....thø hø
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Jeg har nu prøvet hele weekenden med maling iblandet den sølvglimmer maling de anbefales

Men selvom jeg virkelig gør mig umage, og har malet/slebet mange gange med den bedste rulle fra Bauhaus, ja så døjer jeg stadig med uens reflektion...

Det ligner mest støv i projektoren (nej, den er helt ren) og laver et "slør" henover billedet

Tror jeg opgiver og køber et rigtig lærred istedet - medmindre en herinde lige har en god fidus?

Jeg har en fidus. - Lad være med at blande glimmer i -. Det er glimmeret der gør det umuligt at male selv.

Mal med en glans 5 hvid eller meget svag lys grå. Det er meget mere tilgivende og lige så godt som et godt mat hvidt købelærred.


Redigeret af Mefisto - 24-April-2017 kl. 21:48
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 07:11
Ja, men det er også glimmeret der burde give den gode effekt?

Det var virkelig et rigtig godt projekt - de første 4-5 gange jeg malede, da det stadig drillede derefter var det sgu lidt øv at lave Cry

Derfor valgte jeg at købe lærredet i Hifi-klubben, var ellers ved at kigge på Alkyd maling i Biltema...

Fandt et ubrugt lærred i dba til 600 kr inkl levering - får det på fredag Clap

Og det er det Optoma de vil have 1500 kr for Wink
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 08:41
Ved ikke om glimmer generelt giver en god effekt. Det synes jeg ikke. Der er ikke glimmer i de fleste købelærreder til hjemmebio. Det er der nok heller ikke i Optoma-lærredet. Der findes, meget dyre, lærreder der har noget glimmer/glas i overfladen, men jeg har kun set ét der var godt, fra Stewart. Det kostede så det blå ned fra himlen. Til databrug findes der lærreder med specielle overflader, men de er ikke anbefalet til hjemmebiobrug. Der er ingen grund til at bruge alkyd. En ordentlig glans 5 vægmaling er godt til formålet. Min erfaring er, at det er bedre at male selv, end at bruge et billigt biolærred og lige så godt som de Lissau-lærreder de havde i HFK. Optoma-lærredet har jeg ikke set.

Redigeret af Mefisto - 25-April-2017 kl. 08:47
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu