recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hue spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hue spørgsmål

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hue spørgsmål
    Sendt: 21-Marts-2017 kl. 10:00
Har lige et par basale spørgsmål til Hue.

Jeg overvejer at bruge Hue til lidt forskelligt.

1) Vi har en udendørs lampe over hoveddøren, og det ville være fedt at den var tændt, når man kommer hjem. Kan man programmer den til at være tændt fra kl. 16-20 dagligt? Kan man lave en årsprogrammering, så den tilpasses til det tidspunkt solen går ned? Hvordan tændes lyset, hvis man skal bruge det uden for det programmerede tidspunkt?

2) Vi overvejer og Hue kan bruges som tyveri sikring, så vi 4-5 lamper i huset tænder og slukker i løbet af dagen. Kan der laves en daglig profil, weekend profil og en ferie profil. Grupperes Hue pærerne eller styres de individuelt.

Hvordan er lyskvaliteten - det som kaldes RA værdien? Den kan jeg ikke se opgivet. Generelt har jeg gode erfaringer med Philips LED. 

Hvad skal jeg køber for at kommer i mål med ovenstående?

Vi skal snart have installeret Danfoss på ca. 20 radiatorer, så kan man fra en app kan styre både lys og varme?

Desuden skal vi nok have en tyverisikring. Jeg er ikke begyndt at kigge på noget konkret, men er de nogle alarmer, der styringsmæssigt kan integreres med Living og/eller Hue.

Mange spørgsmål - håber der er nogen der kan bidrage.


Redigeret af torbenan - 21-Marts-2017 kl. 10:16
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 11:48
Du kan se her hvad iconnecthue app'en kan:
http://iconnecthue.com/features/
Herunder:
Use sunrise and sunset timers on groups (they auto adjust to your local sunrise/sunset times)

Lyskvaliteten på mine white ambiance pærer er rigtigt god!
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 13:47
1: Med Hue-standard-appen kan du styre at din lampe skal tænde fra kl 16 til 10 dagligt.
Med Motion-sensoren kan du også styre at hvis der ikke er  så meget lys skal den tænde.
 
2: Det kan standard-appen klare.
 
Kender ikke noget til RA, så det vil jeg ikke udtale mig om :-)
 
 
 
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 14:02
RA-værdien er vist 80 på alle Hue-pærerne, så de er ikke helt i top med farvegengivelse. Vi har selv valgt nogle ikke-Hue-pærer, hvor vi gerne vil have bedre farvegengivelse (f.eks. i køkkenet).
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 14:35
Det er kun sollys der er 100 RA. En lyskilde skal være 80 RA eller derover for at gengive farver på omgivelser korrekte. 90 RA er selvfølgelig bedre, og der findes nogle få der er deroppe i værdi.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2017 kl. 03:16
Prøv at checke ifttt.com her kan du opsætte hue så det tænder ved ja hvad som helst.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2017 kl. 06:50
Dér finder nogle alarmer som kan sammen med Hue.   Husker bare ikke lige navnet.

På FB er der et par gode Hue grupper hvor der kommer mange gode råd.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2017 kl. 06:58
du kan vidst godt smide tanken om en kombi app til noget med danfoss, de er ikke interesseret i at udvikle deres apps, hverken til at vise grafer, eller integration med 3. part såsom ifttt eller homekit.. jeg ville kigge på andre løsninger frem for danfoss, feks det kommende netatmo.

hvis andre ved noget andet, så må de gerne rette på mig :-D 
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2017 kl. 07:54
Mht til tyverisikring så tænder og slukker Hue selv dit lys i huset når de telefoner som er komplet op til det, ikke er på den lokation. Mine Philips hue arbejdet sammen med mine Nest brandalarmer for at lære bevægelsesmønsteret i huset (der er bevægelsessensor i brandalarmerne) samt at skulle de give alarmsignal blinker lyset i huset.
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2017 kl. 18:44
Tak for alle gode input. Jeg kommer til at arbejde videre med det. Første skridt i mit Home Autiomation er udskiftning af varmeveksler og Danfoss link termostater. Det bliver i lige for påske det sker. Derefter kommer lyset og tyverialarmen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu