recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee -> Glenten MPEG4 boks eller optager?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee -> Glenten MPEG4 boks eller optager?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KingK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KingK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee -> Glenten MPEG4 boks eller optager?
    Sendt: 21-Marts-2017 kl. 16:16
Vi har i dag YouSee og er vældig glad for TV delen. Interface, pause og optage muligheder, arkiv funktion, filmpakke og det hele spiller stort set perfekt, boksen er glimrende. I mine øjne markant mere brugervenligt setup end da vi havde Glenten.

Nu har YouSee imidlertid sat vores internet hastighed ned til 1/2 kraft fra 20/2 til 10/0,8 - jeg troede egentligt det skulle gå den anden vej i 2017 - til gengæld betaler vi fortsat samme pris (wtf?). Upload gør det svært at udføre mit arbejde hjemmefra og er simpelthen for lidt til et online liv med synkronisering af data (f.eks. billeder) til skyen.

Så nu overvejer jeg at gå tilbage til Glenten, da de kan levere 100/20 mbit internet.

Min udfordring er, at jeg så skal have en MPEG4 boks til mit Pioneer 428XD. Findes der gode bokse til ok penge, eller bør jeg betale mere, og få en decideret optage-boks, så vi igen kan pause, optage m.m? Jeg havde for år tilbage en Triax MPEG2 tuner, som jeg ikke var imponeret af (mildt sagt), kombineret med kanalcirkus hver 2. måned, når Glenten havde byttet rundt på noget, og alt skulle nulstilles for 20. gang. Livet er for kort til sådan noget.

Findes der Boks eller Recorder, som fungerer godt? Hvis nu tunere fortsat er noget skrammel, og man skal kaste flere tusinde efter en optagerboks, er det måske tæt på, at det er smartere at købe nyt TV som selv kan pause og optage.

På forhånd tak for hjælpen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 18:00

Der er Samsung Combi maskiner HDD Recorder og BD afspiller, og Panasonic Combi HDD Recorder og BD optager/Afspiller.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 22:28
Enhver Linux boks, f.eks. Gigablue eller VU+ plus en ekstern harddisk kan klare det der efterspørges, og de kan købes til rimelige priser.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KingK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KingK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2017 kl. 08:32
Tak for svar. Jeg kigger på nogle Samsung og Panasonic maskiner. Linux er ikke relevant, jeg skal ikke selv rode med teknikken.

Er der konkrete anbefalinger til bokse/recordere? De er vel næppe lige gode alle sammen.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2017 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af KingK KingK skrev:

Linux er ikke relevant, jeg skal ikke selv rode med teknikken.
 
Det er ellers ganske ufarligt og der er såmænd ikke sååå meget at rode medWink
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KingK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KingK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2017 kl. 10:59
Linux og mig er 2 uforenelige størrelser, det er afprøvet tidligere. Jeg er 100% gui person - det skal fungere uden indblanding fra min side, og uden særlige instruktioner og vejledninger til resten af familien. YouSee boks er et glimrende eksempel på hvorledes det kan gøres.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu