recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mærkeligt problem med kun lyd i 1 kanal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mærkeligt problem med kun lyd i 1 kanal

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mærkeligt problem med kun lyd i 1 kanal
    Sendt: 23-Marts-2017 kl. 09:00
Godmorgen folkens,

For at gøre en lang historie kort har jeg et meget mærkeligt problem.
Ja det kan sagtens bare skyldes snottede kabler med aligevel synes jeg det er lidt mystisk.

Jeg har en Pioneer (mener det er en VSX-524) og en Denon AVR-2309.

Så har jeg tre mini-jack til rca kabler.

Kabel 1 på Pioneer giver lyd i begge kanaler.
Kabel 1 på Denon giver lyd i kun den ene kanal (men hvis jeg tager den rca side ud som fejler (i det her tilfælde den hvide) og holder spidsen af stikket ind på siden af konnektoren så kommer der hul igennem, omend det lyder en smule sløjt).
Kabel 2 på Pioneer giver lyd i begge kanaler.
Kabel 2 på Denon giver lyd i højre kanal.
Kabel 3 på Pioneer giver lyd i venstre kanal.
Kabel 3 på Pioneer giver lyd i venstre kanal.

I alle tilfælde bruger jeg samme input på hver receiver til at teste. Dvs. det er ikke forskelle fra det ene input til det andet input.

Dvs. kun på min Pioneer kan jeg uden at lave noget fiks-fakseri få lyd i begge kanaler. På kabel 1 lader er til at være en del støj (det er også noget længere end de andre), så måske det er her problemet ligger? Når nu det virker ved at tage stikket ud af konnektoren og holde spidsen ind på siden af konnektoren?

Først troede jeg nemlig det var et problem med høttalere udgangene eller kablerne på Denon'en, men har prøvet at bytte kabler og begge virker, så det er udelukkede inputet der bestemmer hvilken (hvis nogen) kanaler der kommer output på.

Det skal lige siges at kabel 1 er forholdsvis gammelt, hvor kabel 3 er helt nyt som i lige-pakket-ud-helt-nyt.
Kan det virkelig passe at alle 3 kabler har en eller anden form for defekter som gør ovenstående? Jeg kan i al fald ikke lige umiddelbart se hvad det ellers skulle være.

Hmm jeg tror jeg fik alle fakta med, men det er en lidt kringlet sag så har måske overset noget...
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 09:48
Og du er sikker på, at du får trykket DIN-stikket ordentligt i?

M.v.h.
Til top
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 13:15
Absolut. Har prøvet at tage det ud og trykke det i flere gange. Jeg gætter på jeg har ødelagt det i en grad så problemet opstå lidt random...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 17:54
Tester du meden mobiltelefon, med stikket fuld af " lommeuld"?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 10:02
Ja det må jeg jo nok indrømme at jeg gør. Dog er telefonen rimelig ny, så der burde ikke være smalet sig alt for meget snavs i stikket. Og ved brug af hovedtelefoner er der ingen problemer, så jeg tillader mig at tvivle på at problemet ligger begravet der.

Men man skal der aldrig sige aldrig Tongue så får lige testet en ekstra gang.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu