recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED65C6V 65"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED65C6V 65"

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Henrik@. Det var osse min tanke, at prisen er sat efter vores købekraft, hvordan man så end regner den ud. Og det er jo også gældende for mobilos og padder, der er dyrere her end i resten af Verden.

Hvis man tager udgangspunkt i den nye iPad, så er den altså dyre i Sverige. Og i Norge er prisen storset identisk med den Danske pris. Det samme går igen for en iPhone 7+
 
Så Sverige har en højre pris end Danmark på f.eks. apple iPad/ Iphone


Ja dyrere her i Skandinavien end i resten af Verden.
Har ikke tjekket, men jeg vil tro at prisen er den samme i UK på apples produkter.
 
 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Henrik@. Det var osse min tanke, at prisen er sat efter vores købekraft, hvordan man så end regner den ud. Og det er jo også gældende for mobilos og padder, der er dyrere her end i resten af Verden.


Det holder så bare ikke vand mht det produkt tråden handler om . LG OLED er af en eller anden grund væsentligt billigere i DK end i feks Tyskland og Holland , - som vel har købekraft meget lig os ?

Og det kan også være interessant for tråden hvis det er rigtigt,at " Forecast" styrer prisudviklingen . I så fald kunne man netop frygte,at LG har været over optimistiske mht 2016 estimering, men rammer rigtigt i 2017 . Så får vi ikke de dramatiske prisfald på OLED i 2017 . .
Lennon. dette kunne godt være en scenarie, og enligt lidt interessant.
 
Tror faktisk ikke der et billigere sted end i Danmark at købe LG OLED 2016 modeller.   


Redigeret af Potter - 27-Marts-2017 kl. 15:23
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schjelde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 16:01
Der er ikke meget highend over prisen på f.eks. Panasonic i UK og til dels Sverige.
Så ikke helt EU vs US
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@Henrik, overhovedet ikke. Synes bare ikke at det er relevant i tråden, og nej - man skal til pungen.
Ikke relevant ? ? ? Det er ellers lige det tråden handler om. Pris og kvalitet OLED LG 6X. Kender du noget LCD der kan slå dem på billede kvalitet. Åbenbart ikke.

- Betragtningsvinkler
Det var så uden betydening

- og visning af sort.
Det var så kun uden andet end sort på skærmen.



Jo jeg kender LCD som for mig lever op til OLED, nemlig Sony ZD9 og panasonic 65DX900.

Hvis vi tager billedet som en helhed vinder OLED på de demoer jeg har kigget på i snart flere timer. Hvis vi tager f.eks. TV kanaler så vinder ovennævnte LCD TV i mine øjne. Jeg kan dårligt sammenligne med BD, for disse er svære at se f.eks. hos Elgiganten. For begge teknologier er der så plusser og minusser som skal lægges til og trækkes fra.

Det for mig urelevante ligger i at man ikke kan sammenligne priser på de relativt billige OLED TV med top LED. Og det uden at der var (blev nævnt) nogen rigtige fordele ved LED'erne.

Jeg ved ikke helt hvad du er ude på, men lad venligst være med at trække dine formodninger frem om noget som jeg ikke har skrevetWink
Så du vil anbefalde trådstarter at give over 30.000 for en af de to LCD i stedet for 17.500 for den OLED? For det er det jeg "læser" at du skriver. Det er en voldsom pris forskel uden at der er nogen rigtige fordel ved de to LCDer, (ud over de tv kaneler du har set i Elgiganten?). Jeg kan heller ikke får det til at passe med at trådstarter skriver "Har kikket på 65E men 25000kr er lige i overkanten for mig"

Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 05:25
Nå det bliver så uden 3D,jeg har bestilt LG OLED65B6V i Elgiganten til 19000kr.Hvad siger i er det ikke et ok køb ?
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 09:29
Det er jeg sikker på du blir glad for
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er jeg sikker på du blir glad for
Det håber jeg,det er i min verden sindssygt mange penge for et tv.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af keldp keldp skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er jeg sikker på du blir glad for
Det håber jeg,det er i min verden sindssygt mange penge for et tv.

Det er sådan set ikke mere end hvad en 40" Sony fladskærm kostede for godt 10 år siden da jeg kiggede på flade TV for første gang. Så vil mene man får mere end dobbelt så meget for pengene i dag.
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 13:42
Ja der er sket meget.jeg var i den lokale tv-shop og se et af de første plasma kæmpe stort 42"
det kostede 98000kr på tilbud.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
Specs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2017
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Specs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2017 kl. 18:15
Kræver de stadig 3D briller :) ?
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2017 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Specs Specs skrev:

Kræver de stadig 3D briller :) ?


Ja, passive.

Jeg tror ikke der findes en teknologi, hvor du ikke behøver briller.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu