recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fiberboks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fiberboks

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2017 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af EutelsatW3A EutelsatW3A skrev:

jeg har fået forbindelse på min pc ved at sætte kablet der kommer ud bag ved boksen til til nr 2 indgang over boksen, og så et kabel fra nr 1 til pc.Der er altså ikke sat nogle kabler til routeren,hvilket jeg synes er underligt.
Hvis du med router mener den del der ligger på gulvet på nederste billede, så er der vel stikforbindelse igennem bund af den sort firkantboks på vægdelen?

Oprindeligt skrevet af EutelsatW3A EutelsatW3A skrev:

Når jeg tager kablet ud af pc og vil sætte det til min iptv boks kan den ikke komme på nettet da den siger den ikke kan finde min IP.
Hvis det er IPTV boks fra udbyder, skal den ikke sættes til LAN port 1, den er kun beregnet til PC. 
Du skal bruge en af de 3 andre RJ-45 porte til TV boks.

Oprindeligt skrevet af EutelsatW3A EutelsatW3A skrev:

edit
kan stadik ikke se noget wifi
Ring til deres support. Smile
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2017 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af EutelsatW3A EutelsatW3A skrev:

hej jørgen tak for din hjælpsomhed

jeg har fået forbindelse på min pc ved at sætte kablet der kommer ud bag ved boksen til til nr 2 indgang over boksen, og så et kabel fra nr 1 til pc.Der er altså ikke sat nogle kabler til routeren,hvilket jeg synes er underligt.Når jeg tager kablet ud af pc og vil sætte det til min iptv boks kan den ikke komme på nettet da den siger den ikke kan finde min IP.


Portene er sat specifikt op, til en specifik service - så IPTV og Bredbånd er på deres egne porte i fiber CPE'en.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
EutelsatW3A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér EutelsatW3A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2017 kl. 04:26
løst
defekt fordelerboks
Til top
EutelsatW3A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér EutelsatW3A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2017 kl. 04:30
iptv boksen er ikke fra dem,det er en mag254 og kører ikke deres sevice.Den skal vel i pc porten og ikke deres tv boks porte.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2017 kl. 06:45
Oprindeligt skrevet af EutelsatW3A EutelsatW3A skrev:

iptv boksen er ikke fra dem,det er en mag254 og kører ikke deres sevice.Den skal vel i pc porten og ikke deres tv boks porte.


Okay, så du får ikke tv fra din internet udbyder?

Så er det ligegyldigt hvor boksen sidder...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
EutelsatW3A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér EutelsatW3A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2017 kl. 20:11
nej ingen tv fra internet udbyderen.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2017 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af EutelsatW3A EutelsatW3A skrev:

iptv boksen er ikke fra dem,det er en mag254 og kører ikke deres sevice.Den skal vel i pc porten og ikke deres tv boks porte.
Ja, den skal i PC LAN porten. Hvis du skal have flere kablede enheder på (PC + andet ud over IPTV boks), skal du også have en switch til flere porte.

Mvh. JørgenT
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2017 kl. 13:47
uuuh
skræmmende billede

OPRETTER.

Når du piller sådan en fiberboks af.
så skal du være ligeså forsigtigt som hvis du skulle hjælpe en kvinde med en fødsel.
fiberen der går ind er MEGET !!! MEGET!!! skrøbelig.. en mindste buk/knæk gør at forbindelsen ryger da lyset så "støder ind i væggen" og ikke fortsætter igennem kablet. det er slet ikke og anbefale at du river den af væggen  :)


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu