recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K HTPC til spil og film?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K HTPC til spil og film?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fuller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2007
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4K HTPC til spil og film?
    Sendt: 09-April-2017 kl. 09:08
Hej Rec.dk

Nu har jeg fået samlet mig en HTPC som skal bruges inde i stuen til alt det jeg brugte min pc til før..

Før stod computeren tændt inde i kontoret når vi skulle se film via plex. Da jeg så købte mig et 4k TV begyndte det at drille lidt med at få det over via netværk (og pc kræfter!)

Så valgte jeg at sælge mit kabinet og købe et Fractal Design 605, smed alt mit hardware deri, og nu skal det altså ind i stuen og stå :)

Vil gerne have at det bliver nemt og lækkert at bruge (og starte i en form for plex/kodi/whatever) som evt kan bruges med en xbox controller eller noget.

Så hvad skal man have af software for at lave et lækkert build som starter op i medie delen? 

Hvis jeg skal spille tænker jeg at lukke ned for medie delen når pcen er tændt, og så ellers bare finde et spil frem som jeg normalt ville gøre med shortcuts fra skrivebordet.

Jeg køre Windows 19 64 bit.

Så hjælp til software til 1080p film og til 4k h265 film i 10 bit og lign. Filerne er .mkv film stort set allesammen.

Den skal ikke rigtig bruges til netflix og lign, da mit tv har de fleste af de apps på tv. Så det skal bare bruges når vi ser film jeg har liggende lokalt på pc'en.

Der kommer også et gtx 1080 kort i til spil, så gerne programmer som kan udnytte et grafikkort til at afspille filmene med, da min i5-4670k ikke kan trække det :p
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2017 kl. 09:17
du vil fortryde spil på tv. men hvis der ikke skal streames til andre enheder, så er kodi perfekt
Til top
Fuller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2007
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2017 kl. 09:19
Hvorfor vil jeg det?? 

Spiller ikke ret meget. Bliver mest spil som Gta, Tomb Raider og måske en smule diablo 3 eller SC 2 :) 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2017 kl. 13:27
det er absolut ikke det samme at sidde foran et TV og spille pc som det er at spille ved et skrivebord. Der er en årsag til at konsoller er så populære. Det er markant lettere at sidde med en controller og intet andet end et keyboard og mus i en sofa. 
Kodi ja som software. alt det andet er mega overgjort.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2017 kl. 14:02
og tv har for høj refresh rate og for høj input lag
Til top
Fuller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2007
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2017 kl. 18:01
Refresh rate og input lag.. 

Tror du virkelig man ville kunne mærke det ? Når man kan spille PS4 og lign på tv, kan man nok også spille PC :)

Somsagt er det bilspil, tomb raider og noget i den dur.. Spiller ikke CS, BF1 eller andet hvor man skal kunne reagere sygt hurtigt for at vinde. Så de MS forsinkelse går nok ;)

Regner med at skulle have et lille bluetooth tastatur måske med indbygget touchpad, eller en lille BT mus også.

Kan man egentligt kode ens LG magic mouse til ens PC ?? :) Kunne ellers også være fin nok til at kunne vælge film og lign :)
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2017 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af Fuller Fuller skrev:

Refresh rate og input lag.. 

Tror du virkelig man ville kunne mærke det ? Når man kan spille PS4 og lign på tv, kan man nok også spille PC :)

Somsagt er det bilspil, tomb raider og noget i den dur.. Spiller ikke CS, BF1 eller andet hvor man skal kunne reagere sygt hurtigt for at vinde. Så de MS forsinkelse går nok ;)

Regner med at skulle have et lille bluetooth tastatur måske med indbygget touchpad, eller en lille BT mus også.

Kan man egentligt kode ens LG magic mouse til ens PC ?? :) Kunne ellers også være fin nok til at kunne vælge film og lign :)
ja det kan mærkes. kørte selv med det, indtil for et tids siden. nu konsoller bliver tilpasset tv, derfor det kører godt der. men pc spil tv, nja? ikke lige så godt som på pc skærm. taler af egen erfaring
Til top
trupfg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trupfg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2017 kl. 21:36
Jeg slutter nogle gange mit TV til min PC, og i eks. FIFA fungerer det udmærket. Det bliver ikke en mere prangende oplevelse, men det fungerer som sagt fint, når jeg hellere gider ligge i sofaen, frem for at sidde foran et skrivebord. :)
Dog vil jeg mene, at det er lidt overkill med et GTX 1080 grafikkort, hvis du er så relativt casual gamer - Så ville jeg nok bare gå efter et 1060 eller 1070.

Hvis man bliver træt af mus+tastatur, så kan en Xbox-controller også klare opgaven. Man kan evt. få en trådløs dongle fra Microsoft, så kontrolleren kan bruges trådløst (ellers skal den tilsluttes maskinen med USB-kabel).

Ift. Software ville jeg nok gå med Plex - Det er min erfaring at der er noget mere "vedligeholdelse" i et KODI-setup, og at dette er knap så "konevenligt". ;)
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2017 kl. 07:23
Jeg spillede i en lang periode PC over min 4k TV. Jeg er af en helt modsat holdning og syntes det var super fedt. Både at kunne ligge i sofaen og spille men også den store skærm.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 09:01
Jeg spiller kun med trådløs Xbox 30 controller på PC (dok ikke på stuealter) og klare mig da ganske ok i "Overwatch" selvom de fleste andre nok spiller med mus+key! Så synes da din idé er er ganske fin! Jeg vil nok også spare lidt på det gfx kort og især kigge på at få vand både på CPU men nok også GFX kortet for at nedsætte larm!
 
 
http://iblopper.bubble-logger.com
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu