recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kraftigt batteriforbrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kraftigt batteriforbrug

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2017 kl. 13:11
Hej Kampus og KlausDM.
I bliver aldrig enige om opladninger og afladninger.
Mvh.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2017 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nemlig! Mange har for vane at lade tlf sidde i laderen EFTER den er fuldt opladet, og det er skadeligt for batteriet.

Mine Apple dimser sidder i laderen hver nat.

Faktisk har vi 6 enheder som lades hver nat.   Ingen af dem tager da skade.

Der er indbygget kredsløb som beskytter batterierne    Ellers ville alle Apple dimser jo hurtigt få skadet deres batterier.

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2017 kl. 17:01
Smed den i dfu-mode og gendannede den. Nu har den på halvanden time tabt 1 eller 2 procent i standby med lukket skærm. Kan ikke lige huske om den havde 90 eller 91 procent da jeg lagde den fra mig, men er på 89 nu.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2017 kl. 18:18
Hvis du har en Mac, kan du få lidt oplysninger om batteriets tilstand vha. denne app: http://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2017 kl. 19:00
Det tror jeg desværre ikke jeg har mulighed for. Men vil da bestemt prøve at give det en mulighed hvis jeg har.

Ellers må vi jo få skiftet batteriet 😊
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 07:56
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Nej jeg ved at du igen fordrejer tingene for at få mig til at fremstå uvidende. Jeg skriver faktisk kun det jeg har læst om
LOLLOLLOLLOLLOLLOL
Med hensyn til at fremstå uvidende, så klarer du vidst selv.

Det er ret tydeligt for mig at KlausDM har noget mere styr på hvordan en mobiltelefon oplader.
Fordi man læser en eller anden tilfældig side på nettet, betyder ikke at man så har større viden og forståelse for teknikkenWink
Der er trods alt nogen af os som til dagligt arbejder med elektronik, og har gjort det i rigtig mange årWink
Mvh Jesper
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2017 kl. 20:05
Nå, jeg kørte en dfu-restore og lavede ene "kalibrering" af batteri efter en guide. Fungerede fint, lige ind til i dag. nu slukker den igen ved 15%...

Nyt batteri eller "defekt" telefon?
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 19:35
Jeg ved ikke om det hjælper. Men hjalp en veninde, der havde samme problem med sin iphone. Hun brugte ikke icloud, så det slog jeg fra og vupti, så brugte den næsten ingen strøm i forhold til før.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2017 kl. 08:00
Hvis der er en Exchange konto tilknyttet som mail, så fjern den og opret den igen. Det er en kendt bug at den kombination nogen gange begynder at gå i selvsving og dermed bruger en masse batteri.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2017 kl. 08:58
Ingen af de to sidste er desværre årsagen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu