recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken subwoofer til bilen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken subwoofer til bilen?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KimRosgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimRosgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvor meget lyd kan der slippe gennem bagsædet?

Jeg tænkte et lille hul og med et tykt sæde foran vil dæmpe en del.


Klaus
Det skal jeg ikke kunne sige da jeg ikke har haft en subwoofer i baggagerummet før.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 06:09
Det har jeg, men det har været i biler med hattehylde og dermed rimeligt let overførsel af lyd.

Byggede en trækasse med skrånende ryg, så passede op mod bagsædet. Satte forstærkeren fast på siden af subben og monterede det hele med et sort 25 polet stik (forsyning og signaler) så det var let at fjerne subben, hvis hele bagagerummet skulle bruges.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 06:11
Oprindeligt skrevet af KimRosgaard KimRosgaard skrev:

Det er en Hyundai Sonata 3.3 v6 fra 2009 (NF model)

Hvis du tager handskerummet ned, og radioen ud, så burde det være til at trække højttaler ledning.

Redigeret af Notfast - 25-April-2017 kl. 06:49
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 06:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvor meget lyd kan der slippe gennem bagsædet?

Jeg tænkte et lille hul og med et tykt sæde foran vil dæmpe en del.


Klaus

Masser.
Spiller subwoofer op i mod sæde, så kommer der nemt masser ind.
Hvis man lægger armlænet ned, så bliver det bedre.
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 06:47
Her spilles igennem en bagsæde med ca. 300watt i alt.
https://youtu.be/ue-aVAibjaU

Okay, det er en gammel og ikke så tyk bagsæde, men samme princip.
.....
Til top
KimRosgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimRosgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af KimRosgaard KimRosgaard skrev:

Det er en Hyundai Sonata 3.3 v6 fra 2009 (NF model)

Hvis du tager handskerummet ned, og radioen ud, så burde det være til at trække højttaler ledning.
Er forsøgt og det kan jeg ikke da der er en blændplade ind til konsollen - der kan godt trækkes ledninger men jeg kan ikke få fat i ledningerne oppe ved radioen. Så er jeg nødt til at have hele konsollen skilt ad.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af KimRosgaard KimRosgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af KimRosgaard KimRosgaard skrev:

Det er en Hyundai Sonata 3.3 v6 fra 2009 (NF model)

Hvis du tager handskerummet ned, og radioen ud, så burde det være til at trække højttaler ledning.
Er forsøgt og det kan jeg ikke da der er en blændplade ind til konsollen - der kan godt trækkes ledninger men jeg kan ikke få fat i ledningerne oppe ved radioen. Så er jeg nødt til at have hele konsollen skilt ad.

Har du prøvet med en søgefjeder oppe fra radioen og ned? 
Jeg har endnu ikke oplevet en bil hvor jeg ikke kunne kabler igennem, men jeg har heller aldrig prøvet din model før.


Redigeret af Notfast - 25-April-2017 kl. 17:12
.....
Til top
KimRosgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimRosgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af KimRosgaard KimRosgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af KimRosgaard KimRosgaard skrev:

Det er en Hyundai Sonata 3.3 v6 fra 2009 (NF model)

Hvis du tager handskerummet ned, og radioen ud, så burde det være til at trække højttaler ledning.
Er forsøgt og det kan jeg ikke da der er en blændplade ind til konsollen - der kan godt trækkes ledninger men jeg kan ikke få fat i ledningerne oppe ved radioen. Så er jeg nødt til at have hele konsollen skilt ad.

Har du prøvet med en søgefjeder oppe fra radioen og ned? 
Jeg har endnu ikke oplevet en bil hvor jeg ikke kunne kabler igennem, men jeg har heller aldrig prøvet din model før.
 
Jeg kan jo netop ikke få en søgefjeder ind oppe fra radioen og ned da alt er hermetisk lukket og konsollen skal skilles totalt ad for at få adgang til kablerne lige bag radioen.
Anyway - det er et sekundært problem - i første omgang skal jeg have en subwoofer. Jeg har netop modtaget det kabelsæt du linkede til og det ser meget fornemt ud.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 22:15
Jeg kender ikke den subwoofer, men RFFG's produkter er Normalt i god kvalitet, også til prisen.

Desværre angiver de ikke tunings frekvensen, så den må du selv finde. Det er vigtigt ikke at overbelaste enhederne, og det gør man nemt under tunings frekvensen.

Redigeret af Notfast - 26-April-2017 kl. 22:22
.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu