recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USB Hub 3.0/2.0
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

USB Hub 3.0/2.0

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: USB Hub 3.0/2.0
    Sendt: 26-April-2017 kl. 00:53
Måske et dumt spørgsmål, men...

Jeg skal have mig en USB Hub, da jeg godt kunne bruge lidt flere USB-porte. Jeg har én USB 3.0 port i maskinen og 2x USB porte. Hvis jeg skal udnytte USB 3.0 porten, skal jeg vel have mig en USB Hub der kører 3.0 og så sætte den i USB 3.0 porten? 

Jeg skal primært bruge USB Hub'en til min oplader til iPhone og headset, samt en ekstern harddisk og modtageren til mit Logitech trådløse headset.

Er det bare vælge en Hub som fx denne? https://www.avxperten.dk/usb-30-hub/usb-3-0-hub-4-port-sort-omega.asp Eller er der noget specielt jeg skal være opmærksom på.

Venlig hilsen



Redigeret af Alinity - 26-April-2017 kl. 00:58
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 06:37
Jeg ville sætte harddisken på i et eget stik, så den aldrig skal dele båndbredde med andet udstyr. Hovedtelefoner og "ladere" kan let gå i en USB2 port.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 07:15
Da du vil bruge den til at oplade, skal sikre at den kan leverer nok strøm.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 08:43
Der kan opleves, kontabilitet problemer, når der anvendes usb 3.0 porte, til enheder, der er usb 2.0.

Jeg har, sat min, DAC i USB 2.0 port, og en Mus i USB 2.0. Mit tastatur sidder i usb 3.0 uden problemer.

Det rigtige, er at sætte, USB 2.0 enheder, i USB 2.0 port, og en enhed til hver port, ingen hub.

Jeg overvejer selv at investere i en enhed, med flere USB 2.0 enheder, hvor hvert port, har sit eget kabel.


Redigeret af JackD84 - 26-April-2017 kl. 21:32
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 10:48
Hej,
 
Efter jeg skrev mit indlæg begyndte jeg at kigge lidt. Jeg fandt frem til en USB at det var en god idé at få en USB Hub der havde en strømforsyning, så den fik strøm nok (som en af jer også skriver her).
 
Nogle gode Hub's der kan anbefales her?
 
Men vil det sige, at det er "dumt" at sætte en USB Hub 3.0 i en 3.0 port, men så sætte 2.0 USB enheder i Hub'en også?
 
Harddiske får en separat port, OK. Det er en gammel WD ekstern som ikke kører 3.0 så den får en af de andre porte.
 
Men vil det gøre noget at placere mit Logitech headset og mus i USB Hub'en så?


Redigeret af Alinity - 26-April-2017 kl. 10:54
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

 
Men vil det sige, at det er "dumt" at sætte en USB Hub 3.0 i en 3.0 port, men så sætte 2.0 USB enheder i Hub'en også?
 
 
Ja, det er spild af penge og hastighed at bruge en USB 3.0 hub til USB 2.0 enheder. Hvis hub'en udelukkende skal bruges til USB 2.0 enheder, så køb en USB 2.0 hub og sæt den til en USB 2.0 port.
 
Flemming  
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 13:39
Tak for svar. Måske spil af penge, men vil det reelt set give problemer med en USB 3.0 Hub hvor der sættes 2.0 enheder i?
 
Hvad med sådan en modtager til et Logitech G933 headset, det er vel også bare USB 2.0? Og en trådløs modtager til en Logitech G403 er vel også USB 2.0? Jeg kan umiddelbart ikke se det på deres specifikationer.
 
Hvis der kan svares "Ja" til, at de trådløse modtagere kun er USB 2.0, så vil det passe OK med en USB 2.0 Hub, og så kan jeg købe en ny ekstern harddisk der kører USB 3.0 og sætte i 3.0 porten (god grund til en ny harddisk Smile)
 
Er det så stadig nødvendigt med en USB 2.0 Hub der har ekstern strømforsyning til mit forbrug?
 


Redigeret af Alinity - 26-April-2017 kl. 13:40
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 16:55
Vár det ikke bedre med en usb oplader og resten direkte i computeren?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 18:14
Jeg har 2x USB porte i computeren (USB 3.0 er reserveret).

Jeg har:

1. Trådløst headset
2. Trådløs mus
3. Snart et trådløs tastatur
4. Oplader til headset, mus og tastatur

Så jeg har brug for flere USB porte. Jeg gider ikke have USB lader, så jeg er afhængig af stikkontakt.

Men når jeg skal have opladet mine enheder, er det vel smartest at få en USB Hub med strømforsyning til?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 18:24
Ja, som kræver den stikkontakt du vil være uafhængig fra.
Man kan få nogle seriøst små usb hubs, som du kan brugevtil dine trådløse sender/modtagere og så finde en usb lader til det der skal lades op.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 19:41
https://www.amazon.co.uk/Anker-PowerIQ-Charging-Samsung-Motorola/dp/B00ZQFYWJY/
Du skal vel ud i sådan noget som den her. Hvis du vil oplade telefoner og tablets, så bliver du glad for at kunne lade dem bare nogenlunde hurtigt op.
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 22:29
Klaus: Jeg er med på, at trådløse modtagere/sendere ikke kræver så meget strøm og kan bruges i en USB hub uden strømforsyning.

Men hvad så når jeg skal lade enhederne op? Det kan godt være du anbefaler en USB lader til mine enheder når de skal lades op, men det er fx rart at kunne bruge mit headset samtidig med at det er i opladeren.

Nå, men under alle omstændigheder bliver jeg afhængig af et eller ander stik, så må overveje hvad jeg skal.

Tak.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu