recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søge flyrejser og cookies
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søge flyrejser og cookies

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ras_K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Søge flyrejser og cookies
    Sendt: 26-April-2017 kl. 09:49
Det er snart ferietid, og det er fristende at søge efter flyrejser mm. på nettet.

Hvordan undgår jeg, at priserne stiger som en følge af min Internetaktivitet?
Forbrugerbladet Tænk har tidligere tilrådet, at man skal "Bruge anonym browsing", "Slå cookies eller tredjeparts-cookies fra" samt slette eksisterende cookies.

Er det tilstrækkeligt eller kan man gøre sig mere umage? F.eks. søge på hjemmecomputer og bestille på arbejdscomputer el. lignende?


Redigeret af Ras_K - 26-April-2017 kl. 11:18
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 10:11
Jeg har oplevet at billetten er dyrer hvis jeg brugte min Ipad istedet for pc'en.
 
Og på pc har jeg set forskelle i prisen, alt efter om jeg brugte Chrome eller IE.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 11:24
Selvom man sletter sine cookies så har flyselskabet registreret en efterspørgsel på en bestemt rejse og hvis deres systemer er bare nogenlunde moderne så har de ikke brug for cookies til at sætte en ny pris.
 
Derimod kan der være noget at hente ved at købe hos det flyselskab som rent faktisk flyver ruten og ikke en af deres partnere. Jeg oplevede fx tidligere i år at en business class billet fra Kbenhavn til Melbourne kostede 42K hos SAS men kun 22K hos Singapore Airlines og det var det samme fly.
.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu