recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ældre Sony "hakker" efter seneste omlægning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ældre Sony "hakker" efter seneste omlægning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kubikrod Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-August-2016
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kubikrod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ældre Sony "hakker" efter seneste omlægning
    Sendt: 27-April-2017 kl. 07:30
Hej guruer

Først og fremmest: Beklager hvis dette er besvaret andetsteds. Jeg har bare ikke kunne finde det.

Jeg har et Sony KDL40W40xx som jeg er meget glad for. Guiden er overskuelig, nem at navigere i og hurtig.

Efter YouSees kanalomlægning (eller ændring af mux'er eller hvad det nu hedder) den 9. marts, har mit TV "hakket". Det er som om billedet fryser i en brøkdel af et sekund, hvorefter billedet kører hurtigere for ligesom at indhente det tabte. Til tider (sjældent) mister jeg signalet helt, og får besked om, at der ikke er indstillet en kanal. Det er ikke alle kanaler der har problemet. Specielt TV3+, NatGeo, TV3Sport1/2 og EuroSport kanalerne er slemme. DR og TV2 kanalerne virker problemfrit.

Symptomerne optræder kun på mit gamle Sony. Ikke på børnenes fem år gamle Grundig.

Jeg har både en kollega og to naboer, der oplever det samme. Fælles for os alle er, at det er ældre Sony TV, der halter.

Er der nogen, der ved om der er noget at gøre ved ovenstående? Andet end at skifte TV'et ud...

pft

Claus
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2017 kl. 07:41
Byt TV' ene rundt for at kostatere om signalkvaliteten er OK i hele huset . Hvis Grundig ikke hakker på Sonyens plads , tyder det på at tuneren i Sony ikke kan håndtere signalet . Mulighederne er så at få konstateret om signalet er optimalt , hvilket jeg tvivler på . . Ellers en YouSeebox imellem .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
kubikrod Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-August-2016
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kubikrod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2017 kl. 08:14
>Byt TV' ene rundt for at kostatere om signalkvaliteten er OK i hele huset.

Der sidder en forstærker på loftet, der sender samme signal rundt i hele huset. Jeg tænker ikke der er forskel på signalet.

>Mulighederne er så at få konstateret om signalet er optimalt , hvilket jeg tvivler på.

YouSee HAR været forbi og konstateret at signalet er ok. Det er faktisk også hvad mit Sony siger, når jeg går ind i den tekn. opsætning.

>Ellers en YouSeebox imellem.

Hmm... det vil jeg jo helt undgå. Mit TV hænger på væggen og jeg har ikke noget sted at stille boksen.

Tak for dit input :-)
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2017 kl. 08:23
Jeg har selv et Sony fjernsyn af samme type, og da Stofa for nogle år siden lagde om, oplevede jeg det samme. Signalet ind var OK (ifølge Stofa), og så måtte jeg jo kigge på min egen installation.
Stofamanden foreslog, at da jeg jo kun har 1 fjernsyn, så kunne jeg jo starte med at bypass'e den første fordelerboks, da de i sig selv sluger et par db, alternativt kunne jeg sætte en fordeler op med antenneforstærker. 
Da signalet på vej til stuen går gennem 2 fordelerbokse, bliver signalet dæmpet for meget undervejs, men i mit tilfælde var det nok at gå uden om den første fordelerboks.'
Jeg mener faktisk at Stofamanden donerede det f-connector mellemled, og besøget var uden beregning (normalt skal man betale, hvis signalet ind er ok) - så super service fra Stofa.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2017 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af kubikrod kubikrod skrev:

>Det er faktisk også hvad mit Sony siger, når jeg går ind i den tekn. opsætning.
Står TV på en af de kanaler der har problemet, når du tjekker signalstyrke og signalkvalitet?
Især signalkvalitet er vigtig.
Der kan være høj signalstyrke, men hvis der er indstrålingsproblem på dit antennefordeler anlæg fra anden sender på den frekvens, kan det ødelægge signalkvaliteten.
Og det vil netop påvirke alle kanaler der ligger på den samme frekvens. Wink

Men hvis det er TV der er dårligt skærmet i tuner er der ikke meget at gøre.  Dead

Mvh. JørgenT
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2017 kl. 17:49
På hvilken frekvens ligger de kanaler du har problemer med?
Hvis de ligger på tæt på 800MHz så kan det være en LTE Mobil eller en LTE base station der trænger ind i din installation fordi du har utætte antenneledninger eller stik.
Til top
kubikrod Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-August-2016
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kubikrod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2017 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Henrik_45 Henrik_45 skrev:

På hvilken frekvens ligger de kanaler du har problemer med?

Meh... pas :-) Det aner jeg da ikke... hvor ser jeg det?
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2017 kl. 20:33
Hvis du er på en af de kanaler du har problemer med, så skulle du kunne se det under system oplysninger
Til top
kubikrod Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-August-2016
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kubikrod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 06:59
Oprindeligt skrevet af Henrik_45 Henrik_45 skrev:

Hvis du er på en af de kanaler du har problemer med, så skulle du kunne se det under system oplysninger

Signalet er fint (iht de tekniske oplysninger TV'et fortæller). Også på en af de "defekte" kanaler. Frekevensen kan jeg dog ikke finde... taler vi MHz eller GHz her? Der er en "F:" oplysning men det er blot et laaaangt tal (F: 697000000 eller noget i den retning).
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 07:16
F: lyder son "Frequency" - 697 MHz.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu