recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabel fra gammel Selector til Plasmaskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKabel fra gammel Selector til Plasmaskærm

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Emne: Kabel fra gammel Selector til Plasmaskærm
    Sendt: 11-September-2006 kl. 21:04

Hey guys,

jeg har et lille hovedbrud: jeg vil gerne forbinde min gamle Selector direkte til min skærm. Problemet er, at Selectoren kun har Scart-udgange, og det er nærmest det eneste, som min skærm IKKE har! Den har til gengæld DVI, Component med både phono- og BNC-bøsninger, Composite, VGA..... men ikke Scart!

Er der overhovedet nogle muligheder for at finde noget adaptor-værk til dette?

Formålet er at kunne se TV via Selector, imens HD optager. Jeg bruger nemlig HD'eren som tuner til skærmen.

PFT!

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 21:15

 

 Det skulle være muligt at købe et kabel Scart - Component. Prøv at se på www.av-connection.com

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 22:16

Undskyld Niels, men en Selector kan ikke sende component-signal ud og det hører heller ikke til i SCART-kabler, men sendes typisk ud gennem tre farvede Phono-bøsninger.

Så eneste mulighed, jacobe, er composite, og det er der (evt. efter lidt fiflen i en menu i boksen) på begge udgange på en gammel Selector. Og så skal der anvendes et kabel +/- en adapter fra SCART til composite i phono.

Dertil evt. kabler til lyd også. Der har de gamle bokse heldigvis alm. phonobøsninger, L og R, og der er variabel lydstyrke på dem. Via SCART-bøsningerne er lyden kun regulerbar på TV ud, på video ud er den fast.  

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2006 kl. 11:44

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Undskyld Niels, men en Selector kan ikke sende component-signal ud og det hører heller ikke til i SCART-kabler, men sendes typisk ud gennem tre farvede Phono-bøsninger.

Man kan dog købe en RGB->component converter hos AV Connection til cirka 1000 kr.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu