recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ville et OLED kunne klare dette?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ville et OLED kunne klare dette?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 07:33
Jeg har haft 65" B6 siden august sidste år - Jeg spiller meget på min PS4 (nu PRO), og jeg ser meget F1 og fodbold på diverse kanaler.

Jeg har ALDRIG som i ALDRIG NOGENSINDE oplevet noget som helst der bare minder om burn-in eller retention. 

Det spil jeg spiller mest har nogle faste punkter som f.eks ammo og en radar. Disse burde sidde fast op skærmen, da jeg ofte spiller 5-9 timer i weekenderne. Det sker ikke.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 16:46
Hurtigt spørgsmål til jer med lg B6v.
Jeg har hørt motion ikke er så godt på TV'et og da jeg ser en del fodbold vil jeg være ret ærgerlig over, hvis det ikke er godt. Det samme hvis man sidder og ser film som Ringenes Herre når de panorerer henover bjergene eller ved Planet Earth, hvis det bliver en hakkende oplevelse. Vil være ret ærgerligt. Hvordan er jeres oplevelse med det?

Og hvad med 720p/1080i TV kanalerne. Jeg har Yousee men har hørt skaleren ikke er god i TVet.
Skal jeg være bekymret?

Ikke for at hijacke tråden. Håber det er iorden Hother da jeg kan se der er nogle stykker med b6 der har skrevet:)

Redigeret af Bjur - 08-Maj-2017 kl. 16:48
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 17:03
Her er efterhånden mange tråde om emnet og lg har smidt nogle opdateringer afsted, hvor panorering også har været udbedret.
Ligeledes findes der forskellige anbefalinger, jeg vil sige det sådan at jeg oplever absolut ingen problemer med fodbold.
Jeg så en scene i ringenes herre, husker ikke hvilken men det var ved yousee kabel tv. Her var det faktisk ikke særlig rart at se på. Jeg googlede det og fandt en anbefaling hvor mange skruer op for de de Blur under trumotion. Fjernrystelser stiller folk fra 0 til 2. Jeg har selv fiflet lidt med det og er blevet voldsom glad for netop den indstilling De Blur 10 og Fjern rystelser 1. Det giver et dejlig roligt billede - ikke soapeffect. Bevares, det kan sagtens praktiseres:) - men med de indstillinger er det virkelig godt.
De dårlige panoreringer har jeg dog ikke se på anden kilde end netop den film.

Jeg havde store problemer med mit signal da jeg fik b6 først. Efter udskiftning af et hdmi kabel som tidligere har drillet og/eller yousee opgradere med bitraten er jeg virkelig tilfreds.
Mit vt30 var jeg rigtig glad for til tv signalet - b6 skuffer bestemt ikke.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 18:32
Hej Bromberg. Mange tak for svaret:) Det er en super beskrivelse du kommer med og gør mig lidt mere rolig mht. Fodbold. Mht. Ringenes Herre kan det måske også være yousee signalet det kan vel sagtens være det er noget anden med 24p bluray. Der var nemlig problemer med panoreringer tidligere men læste godt der var kommet firmware til at rette det, hvilket jo udfra din beskrivelse godt kunne tyde på det. En anden film der gav mig store problemet da jeg havde 910v var deadpool selve indledningen hvor lg gav store problemer. Er meget spændt på B6v så hvis andre har nogle meninger mere gerne skriv også helst i den anden tråd så jeg ikke stjæler denne tråd.

Redigeret af Bjur - 08-Maj-2017 kl. 18:33
Til top
Renoldo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Januar-2007
Sted: Sorø
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Renoldo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg har haft 65" B6 siden august sidste år - Jeg spiller meget på min PS4 (nu PRO), og jeg ser meget F1 og fodbold på diverse kanaler.

Jeg har ALDRIG som i ALDRIG NOGENSINDE oplevet noget som helst der bare minder om burn-in eller retention. 

Det spil jeg spiller mest har nogle faste punkter som f.eks ammo og en radar. Disse burde sidde fast op skærmen, da jeg ofte spiller 5-9 timer i weekenderne. Det sker ikke.
 
Hey, spiller du 5 - + timer af gangen, eller er det samlet set å hele weekenden ?
 
Og hvordan er det med input lag på det, er det til at spille på ?
 
Jeg spørger lige, fordi jeg selv er begyndt at overveje, om det gamle Pioneer skal skiftes med et Oled, og jeg spiller også konsol.
 
Mvh
 
René
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 18:57
B6, har et input lag på 27/28 ms.
Hvilken scene i deadpool er det? Den kunne jeg godt se igen nemlig:)

Redigeret af Bromberg5 - 08-Maj-2017 kl. 19:50
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Renoldo Renoldo skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg har haft 65" B6 siden august sidste år - Jeg spiller meget på min PS4 (nu PRO), og jeg ser meget F1 og fodbold på diverse kanaler.

Jeg har ALDRIG som i ALDRIG NOGENSINDE oplevet noget som helst der bare minder om burn-in eller retention. 

Det spil jeg spiller mest har nogle faste punkter som f.eks ammo og en radar. Disse burde sidde fast op skærmen, da jeg ofte spiller 5-9 timer i weekenderne. Det sker ikke.
 
Hey, spiller du 5 - + timer af gangen, eller er det samlet set å hele weekenden ?
 
Og hvordan er det med input lag på det, er det til at spille på ?
 
Jeg spørger lige, fordi jeg selv er begyndt at overveje, om det gamle Pioneer skal skiftes med et Oled, og jeg spiller også konsol.
 
Mvh
 
René

Ja. jeg spiller op til 7 timer uafbrudt i weekenderne (dog med indlagt tissepause, hvor TV'et så bare står på pause.

Jeg har ingen problemer med inputlag. Og der er kommet en opdatering som gør det endnu bedre til spil HDR gaming mode.

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 19:14
Det er selve introen efter fox hvor de panorerer rundt med pistolen og videre:)
Der skulle også være i James Bond hvor det er slemt men må se om jeg kan finde scenen.

Redigeret af Bjur - 08-Maj-2017 kl. 19:19
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Det er selve introen efter fox hvor de panorerer rundt med pistolen og videre:)
Der skulle også være i James Bond hvor det er slemt men må se om jeg kan finde scenen.


Ja find endelig james Bond scenen også:) - så vil jeg prøve at tjekke dem ud også

Redigeret af Bromberg5 - 08-Maj-2017 kl. 19:50
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 21:32
Jeg har ikke Deadpool mere. Den er solgt sammen med Samsungs 4K afspiller.
Men 4K udgaven så perfekt ud på LG B6. Der er jo masser af bevægelse i starten.
Jeg har også Trumotion på Fjern rystelser 0 og De-Blur 10.
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu