recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Wifi/Sonos/AP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Wifi/Sonos/AP

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

at bruge en "router" som ren access point virker for mig som om man tager den letteste/billigste løsning for at løse sit problem.


Hold dig til 1 router, og skal du have mere wifi i dit hjem så køb nogle dedikerede access point, hvis eneste formål er wifi delen. de klarer det job væsentligt bedre end end router gør i det lange løb.
Det er fint nok at benytter en router som accesspunkt, hvis man ved hvad man laver.
De fleste routere er faktisk optimeret til at give bedre båndbredde end accesspunkter, med få brugere.
Hvorimod accesspunkter er rettet imod enterprise segementet og giver ofte bedre ydelse med mange brugere.

Men at forbinde 2 router efter hinanden, kan som nævnt være en af grundende til at netværket ikke virker som det skal.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 11:06
Tak for hjælpen indtil videre Clap

For lige at opsummere:

Ud med routeren på loftet & extenderen
Ind med en Sonos Bridge
Ind med et  Ubiquiti Unifi AP-AC Long Range (valgte LR for en sikkerheds skyld mht dækning)
Ind med en 8 ports switch (er jo nødvendig da router på loftet er fyldt med kabler...)

Får først AP om et par dage - men bedste løsning er IKKE at bruge wifi på routeren fra Bredbånd Nord og istedet køre ALT wifi via AP, som bliver placeret cirka midt i huset

Kablerne til diverse enheder piller jeg ikke ved, udover at skifte dem fra router til switch :-)
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

at bruge en "router" som ren access point virker for mig som om man tager den letteste/billigste løsning for at løse sit problem.


Hold dig til 1 router, og skal du have mere wifi i dit hjem så køb nogle dedikerede access point, hvis eneste formål er wifi delen. de klarer det job væsentligt bedre end end router gør i det lange løb.

Og derfor får man også sjove problemer i tide og utide
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Hej,

 

Vi døjer en del med vores wifi dækning er ustabil så jeg købte en wifi extender som også har afhjulpet problemet – men nu fanger min ene Sonos Play1 extenderen og så kan jeg ikke styre den…

 

Vi har en 15/15 linje fra Bredbånd Nord, deres medfølgende router står i skab i fjerneste ende af huset, derfor er Wifi slået fra på denne, i stedet er der trukket kabel op til router placeret midt i huset på uudnyttet loft

Bruger kun Routeren fra Bredbånd Nord til et kabel til en PS3 på drengeværelse & så selvfølgelig kablet op router på loftet


Kablede ting til router på loftet: Solcelle inverter, switch (til forstærker, PS3 og ATV4 i stue), ATV4 i bio, computer

 

Enheder i husstanden vi i dag bruger trådløst; 2 Ipad 4, 1 Iphone 5S & 1 Iphone 6 + ATV3 i soveværelset (men det bliver ikke brugt ret meget) + 3 x Play1

 

Dvs det er kun Iphone 6 der har AC indbygget, men det må en evt. ny router gerne have for at ”fremtidssikre”

 

Det er desværre ikke muligt at trække et kabel til en af mine Play:1’er – også fordi routeren på loftet er ”fyldt” med kabler (alle 4 porte i brug)

 

Router på loft: TP-LINK WDR4300, Wifi extender: TP-Link N Range, Modem/router fra Bredbånd Nord Alcatel Lucent (wifi slået fra)

 

Huset er opført i 1981, 1 plan, 167 m2, uudnyttet loft


Hvad vil I foreslå vi gør for at komme i mål med bedre dækning? 


Ny router/accespoint+switch på loft eller? 

(der er router i fibermodem så Unify UAP AC Lite kunne være oplagt sammen med swith på loft?)


Har ikke behov for regler, gæstenetværk eller andet fancy (det skal bare virke, vil gerne rode med det - men kun indtil det virker og så "glemme" det) - spiller ej heller en masse online, men måske det kommer - men så bliver det sikkert på PS3 som er kablet


Kablet = det er ligemeget med router, ik?



Du har brug for at rydde op i hele dit netværk.

SKift det ud.
skrot din extender.



udskift evt tilgin routeren med en nyere, eller hold den kørende hvis du er nærig :) og så køb en switch og 1-2 stk access points og træk kabel til dem.
Så er du kørende.
placer dine access points hensigtsmæssigt hvor de vil virke bedst. ikke hvor det er nemmest for dig at placere :)

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu