recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED 65E7V vs 65B6V
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED 65E7V vs 65B6V

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG OLED 65E7V vs 65B6V
    Sendt: 13-Maj-2017 kl. 09:54
Det ser ud til, at det nye 65E7V har Dolby atmos lyd, men det er vel alligevel bedre at køre lyden over ens surround anlæg - selvom det ikke har atmos (når blot det er af en vis klasse).

Nogen der har set med egne øjne eller læst test som siger noget om forskellene generelt.
Det vigtigste er billedekvalitet - hvor stor er forskellen?
Der er sikkert også andre forbedringer?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 20:07
Panelerne er basalt set ens, hvor E7 dog har en mindre begrænsende ABL, så lysstyrken kan blive en anelse højere. Det er først i 2018 at LG rykker til næste generation af OLED-paneler.

Edit: husk dog på, at E7 har en nyere processor og kører WebOS 3.5, så den er generelt hurtigere at bruge end B6.

Redigeret af Torben Rasmussen - 13-Maj-2017 kl. 20:36
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 06:58
Jeg hørte Dolby Atmos på LG W7 (den med separat Atmos-soundbar) på CES. Det lød nogenlunde, men dog uden ordenlig separation i loftlydene. Jeg hørte dengang også Atmos fra højttalere i LG E7. Det var ikke særlig imponerende, efter min mening.

Jeg har gennemgået de tekniske ændringer i 2017 OLED-panelerne her:
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 21:25
Har E7V DVB c2 tuner?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu