recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er en Intel i7 940@2,93GHz nok til spil?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er en Intel i7 940@2,93GHz nok til spil?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 22:39
Det er ganske enkelt ikke korrekt! Hvis man oplever mini-pauser, stutter o.s.v., så har man et andet problem! Driver eller lign. En moderne harddisk kan levere 200+ MB/s, hvilket er LANGT mere end noget spil kræver. Husk på at det er pakkede spilfiler, som harddisken leverer. AL udpakning, vektoring, billedbehandling, foregår i GPU'en.

M.v.h.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af JBoysen JBoysen skrev:

Grafik loades kontinuerligt igennem et spil til grafikkortets hukommelse. Når man drejer om et hjørne, når man kommer over en bakketop osv. Tænk Witcher 3 eller lignende. Hvis grafikken tages fra en langsom harddisk vil man opleve stutters (små pauser), fra en SSD vil det gå mere umærkeligt til og dermed give en bedre samlet spiloplevelse.


Jeg hører hvad du siger - det lyder for så vidt logisk nok. Men som de øvrige vil jeg sige at det ikke er noget jeg nogen sinde har oplevet som hverken et generelt problem eller bare så meget som et egentligt problem nogensinde. Så hvis det eksisterer (på basis af HDD alene og ikke andre fejl i spil og system), så må det hidhøre til ret særegne tilfælde, hvor man har en kombination af en helt ekstremt gammel og langsom HDD og et dårligt programmeret/særligt sårbart spil eller evt. i tilfælde af et defekt system/drivere. Til gengæld gør den draw distance man kan sætte på en større GPU i forhold til en mindre, en ganske tydelig, manifest og markant større forskel i forhold til oplevelsen af egentlige pop-up fænomener i spil.

Selv har jeg +200 spil i mit Steam-bibliotek og jeg har kun en 500 GB SSD som C-drev. Så hovedparten af mine spil ligger på og afvikles fra min store 8TB HDD. Jeg har aldrig oplevet fænomenet fra min normale HDD, men oplever kun forskel på load-tider. Og der er som d-drev endog tale om en relativt langsom "Archive" - class HDD med blot 5900 rpm. Og jeg er ellers ret opmærksom på/irriteret over pop-up fænomener i tilfælde af en for lav draw-distance i spillet. (Geforce GTX 1080 SC /4K/43 tommer monitor)


Redigeret af TBC1 - 25-Maj-2017 kl. 20:52
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu