recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VR lader til at være kommet godt igang på markedet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VR lader til at være kommet godt igang på markedet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: VR lader til at være kommet godt igang på markedet
    Sendt: 24-Maj-2017 kl. 09:53
Til alle dem der er bange for at VR skulle ende som en døgnflue som 3D-TV mv., så er der godt nyt her :-)

https://www.virtualreality-news.net/news/2017/may/19/vr-headsets-ownership-higher-then-tablets-same-stage-lifecycle/

Redigeret af TBC1 - 24-Maj-2017 kl. 09:54
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 17:56
Personligt tror jeg ikke der vil være meget fremtid i det, primært pga måden man skal bevæge sig på, grundet pladsmangel.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 21:44
VR i sig selv bliver specifik. AR og al blanding af virtuel og real liv vil få store effekter for hvordan vi kommer til at arbejde i fremtiden i rigtigt mange brancher og hverdage.
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 08:15
Spilmæssigt skal vi nok over i den slags ophæng, som man ser i filmen 'Virtuosity' med Denzel Washington.
Altså hvor man hænger i et slags exoskelet, der giver modstand, når man fx. løber. Dette kan så kobles sammen med en centrifuge for at simulere sideværts G-kraft ved sving i f.eks. bil- og flyspil. Dertil en heldragt med indvendige luftlommer, der kan oppustes og udluftes lynhurtigt til simulering af slag fra modstandere, alternativt strømstød ved udvalgte muskelgrupper.

Med andre ord: Det kommer til at koste en bondegård eller to, men så tror jeg til gengæld også, at det vil føles rigtigt.

Redigeret af Thomas Jensen - 25-Maj-2017 kl. 08:16
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 14:22
Jeg har selv VR (HTC-Vive) og deler nu ikke jeres bekymring omkring bevægelsen - Min bekymring går mere på 2 ting:
1. at prisen afholder folk fra det
2. At folk forbinder VR med de quasi-oplevelser man i den forbindelse kan få via mobiltelefoner og/eller 360 graders videoer og så holder sig fra det af den grund.

Grundet disse forhold, finder jeg derfor at dette var en god nyhed som lover godt.

Resten handler udelukkende om at spil helt oplagt skal designes anderledes til VR end til en controller og en skærm. F.eks. er det ret oplagt at designe VR spil til at man befinder sig i et fartøj (et større eller mindre cockpit f.eks en i et førersæde, på en kommandobro eller lign). Og i de andre knapt så oplagte scenarier er det jo stadig bare et spørgmål om at man skal vænne sig til at flytte sig i spillet på en anden måde end med et joypad/tastatur. Selv i forhold til det ikke videre oplagte og mere problematiske VR scenarie, hvor du står i en open-world på dine "egne ben", som du må flytte dig rundt i, så er der forsat en verden til forskel fra et spille på en almindelig skærm og i VR. I VR står du fortsat inde i rummet, du står stadig med et våben i hånden som du skal sigte præcist helt millimeter præcist med ud i det fysiske rum for at ramme og evt. et skjold i den anden hånd som du skal parere med. Eller du skal måske skjule dig bag en søjle, kaste dig ned bag en sandsæk eller andet, for at undgå at blive ramt eller set. Der er stadigvæk mange flere dimensioner ved VR oplevelsen, som ikke forsvinder grundet de nævnte udfordringer i et open-world scenarier. At man så ikke kan bruge sine ben til at gå alle de 783 skridt der skal til for at gå ned til bækken, men må bevæges dertil på anden vis via en eller anden form for controllerinput, gør jo ikke at alle de andre fordele pludseligt ophæves, slet ikke hvis spillet designes til at imødekomme den slags begrænsninger.

Personligt syntes jeg at det pt. er opløsningen der er den største hæmmende faktor i dag.

Jeg kan også sagtens se at der er fremtid i VR, særligt hvis man tager spildesign til VR alvorligt og ikke bare konverterer almindelige titler helt ukritisk til VR. Og det er man da også begyndt på, selv om spil ikke lige ikke udvikles hen over en enkelt nat.


Redigeret af TBC1 - 25-Maj-2017 kl. 15:39
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu