recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Svært at finde Imac 21.5 med SSD...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Svært at finde Imac 21.5 med SSD...

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 18:24
til trådstarter - så snart der skal laves den mindste smule ændringer i forhold til standardmaskiner (så som at der skal SSD i en 21,5" imac) så er det specialbestillinger - med mindre du kører det direkte gennem apple.dk vil der være mindst 2 ugers leveringstid på en maskine. Til gengæld kan du som regel kontakte din normale apple/hw pusher og bede dem lave en bestilling. Prisen vil dog nok ikke ændre sig i forhold til apple. Du kan være heldig at der måske er nogle webshops der har taget de mest gængse konfigurationer og lagt på deres web, men det er egentlig ret sjældent. Men uanset hvad, så er det specialbestillinger med leveringstid. Apple kører "partnersalg" på en markant anderledes måde end deres egen produktionslinjer.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Windows er ikke langt at foretrække.

Edit: windows er mere logisk og intuitivt.


VRØVL ! - hvis man kan leve med de beslutninger Apple tager for en, så er Apples styresystemer netop mere logiske og intuitive .
Og jeg har IKKE en Mac for tiden, men 3 stk windowsbaserede PC på forskellige windows versioner . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2017 kl. 09:05
jeg kører mac og Windows professionelt til dagligt. Der er ikke de store forskelle i brugervenlighed imellem Windows 10 og MacOS-X.

Begge systemer har styrker og svagheder. Windows er mere udsat for angreb end MacOS, til gengæld opdager macbrugerne sjældent når de er malware på maskinen.
En windows maskine lever generelt længere, inden den ryger ud af support loop og den kan ofte opgraderes i større stil undervejs.

Det er efter min mening mere vigtigt at trådstarter selv kører mac og kan hjælpe sin mor, end hvilke OS man vælger.

Man kan eksempelvis købe en macmini og sætte en pæn skærm til efter behov. På den måde er prisen holdt nede og man får en fin løsning med MacOS.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2017 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Windows er ikke langt at foretrække.

Edit: windows er mere logisk og intuitivt.


VRØVL ! - hvis man kan leve med de beslutninger Apple tager for en, så er Apples styresystemer netop mere logiske og intuitive .
Og jeg har IKKE en Mac for tiden, men 3 stk windowsbaserede PC på forskellige windows versioner . . .

Og det er netop de beslutninger jeg ikke kan leve med
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2017 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

VRØVL ! - hvis man kan leve med de beslutninger Apple tager for en, så er Apples styresystemer netop mere logiske og intuitive .
Og jeg har IKKE en Mac for tiden, men 3 stk windowsbaserede PC på forskellige windows versioner . . .

Og det er netop de beslutninger jeg ikke kan leve med
Men du kan godt leve med at Microsoft opdaterer din Windows 10 uden din samtykke og dermed gør at din software måske ikke længere virker?

Jeg vil mene at Microsoft træffer flere beslutninger henover hovedet på brugerne med Windows 10, end MacOS-X gør på Apples brugere.

Efter min overbevisning er det eksempelvis ikke intuitivt at der ligger genveje til Photoshop i startmenuen på en Windows 10 Pro og brugerne kun kan fjerne det ved at gå i powershell.
Der er utallige ting som brugerne med Windows 10 får stoppet ned i halsen, men hvor filmen knækker for mit vedkommende, er når det ikke er brugervenligt at fjerne igen.


Redigeret af Cyberguyen - 29-Maj-2017 kl. 13:41
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2017 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

VRØVL ! - hvis man kan leve med de beslutninger Apple tager for en, så er Apples styresystemer netop mere logiske og intuitive .
Og jeg har IKKE en Mac for tiden, men 3 stk windowsbaserede PC på forskellige windows versioner . . .

Og det er netop de beslutninger jeg ikke kan leve med

Men du kan godt leve med at Microsoft opdaterer din Windows 10 uden din samtykke og dermed gør at din software måske ikke længere virker?

Jeg vil mene at Microsoft træffer flere beslutninger henover hovedet på brugerne med Windows 10, end MacOS-X gør på Apples brugere.

Efter min overbevisning er det eksempelvis ikke intuitivt at der ligger genveje til Photoshop i startmenuen på en Windows 10 Pro og brugerne kun kan fjerne det ved at gå i powershell.
Der er utallige ting som brugerne med Windows 10 får stoppet ned i halsen, men hvor filmen knækker for mit vedkommende, er når det ikke er brugervenligt at fjerne igen.


Dét har jeg ikke skrevet! Men får mig da til at genoverveje mit syn på windows. Det offentlige bruger windows og Lenovo i stor stil. Det gør de fordi det er noget lort?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2017 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Dét har jeg ikke skrevet! Men får mig da til at genoverveje mit syn på windows. Det offentlige bruger windows og Lenovo i stor stil. Det gør de fordi det er noget lort?
Der er mange gode grunde til at store netværksmiljøer anvender Windows til deres klienter.

Group policy er en mekanisme indbygget i Windows, som gør det til et uhyggeligt stærkt værktøj når man administrere flere maskiner. Der er næsten ikke nogen grænser for hvor mange indstillinger der kan laves.
Indstillingerne bliver låst, så brugeren ikke kan ændre dem. Et eksempel kan være at alle maskiner skal låse med adgangskode efter 15 minutter, eller at billeder ikke må have thumbnails.
Der findes udvidelser til mange større programmer, så man også kan styre interne funktioner i dem.
Den kan være at Word ikke må gemme i gamle formater eller at Acrobat ikke skal vise splash screen under opstart.
Den slags vil normalt kræve at man er en tur forbi hver maskine og lave en opsætning.

Windows giver også en fantastisk remote desktop funktionalitet som benyttes i Citrix og Terminal Server miljøer.
Det gør at man kan logge på en server hjemmefra og få sit skrivebord op og alle sine ting op, og det kører hurtigt. Jeg har som test spillet StarCraft II på den måde, det var ikke brugbart, men det virkede.

Hvis man skal have noget som ligner på MacOS, så skal du købe Apple Remote Desktop til 79$, du skal købe en VPN software pakke og så skal du have en Mac derhjemme og én tændt på arbejdet.
Så kører det (næsten) lige så smooth som med Microsoft Remote desktop. Men det er lidt spild af strøm, når man ikke slukker sin Mac.
Andre løsninger som TeamViewer eller VNC virker ikke særligt godt til at arbejde i grafiske programmer.

MacOS er lavet til hjemmet og ikke til arbejdspladsen. Det er simpelthen for dyrt at vedligeholde en stor mængde MacOS klienter uden standard software, sammenlignet med tilsvarende Windows klienter.



Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2017 kl. 17:22
IBM mener nu at Windows er 3x så dyr at håndtere end Mac.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2017 kl. 20:02
Mon ikke den her tråd er ved at komme en kende for langt fra oprindelsen?

Start en ny tråd hvor "religionsoverbevisninger" er tilladt. :-)


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu