recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af Dome-overvågningskamera
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af Dome-overvågningskamera

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
trabjergknudsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-April-2016
Sted: Skanderborg
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trabjergknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af Dome-overvågningskamera
    Sendt: 30-Maj-2017 kl. 12:03
Hej med jer.

Jeg skal have sat en udendørs dome-overvågningskamera op. Jeg har den problemstilling jeg ikke har udhæng på huset,, så kameraet skal sidde lodret. Synes bare ikke jeg kan finde nogle dome-kameraer, som kan det - det skal være et IP kamera.

Mvh.
Mikkel
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2017 kl. 12:10
Sæt den på en stor metalvinkel/sømbeslag
Til top
trabjergknudsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-April-2016
Sted: Skanderborg
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trabjergknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2017 kl. 12:45
Det vil jeg helst ikke... det skal være så diskret som muligt
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2017 kl. 12:56
Hvorfor, det kan ikke skjules?

Virker også afskrækkende, hvis det kan ses på afstand at der er kamera overvågning.

Redigeret af Kampus - 30-Maj-2017 kl. 12:57
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2017 kl. 13:10
Alle dome kameraer kan monteres lodret på væg.
Til top
trabjergknudsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-April-2016
Sted: Skanderborg
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trabjergknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2017 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Alle dome kameraer kan monteres lodret på væg.

men hvad anbefaler I? tænker det skal være med så høj en tilt-vinkel ind ad, som muligt. og det skal være et sort et. Hikvision har et - vil det være det rigtige?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2017 kl. 21:51
Hvis du montere et dome kamera lodret uden en "hætte", så vil du have problemer med vand.

Men man løser heller ikke nem problemet ved at sætte det vandret uden et "tag", for så har man stadig problemer med vandet. Det er dog væsentligt færre problemer.





Jeg synes dog at der er en tendens til at kamera uden glaskuppel ikke giver samme problem.
Kupler giver også udfordringer med sollys og UV lyset, som nogen gange fanges af den og ledes ind i objektivet.

Prøv at kigge på et kamera i stil med Hikvision DS-2CD2342WD-I, hvis du vil hænge det lodret.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2017 kl. 21:58
Du skal forresten også lige være sikker på at de har 3-akse drejning eller kugle.
Hvis det kun har 2-akse drejning, så kan du ikke rette billedet op, hvis du montere det lodret Ouch
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
trabjergknudsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-April-2016
Sted: Skanderborg
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trabjergknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2017 kl. 22:12
Nogle kamera anbefalinger med 3-akse

Kan den du henviser til?2CD2342WD-I
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2017 kl. 22:29
Vælg hikvisions "billige" serie 2cd2142 det fåes også i sort.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu