recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Tæmme" min center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Tæmme" min center

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Tæmme" min center
    Sendt: 31-Maj-2017 kl. 19:52
Jeg skippede tidligere min nad t777 og købte mig en marantz sr7010. I sammen omgang skiftede jeg min Dali Fazon ud med en b&w Xt2/c pakke.
Men jeg har temmelig svært ved få min center til at spille ordentligt. Uden eq (Multeq xt32). Runger den ligesom. Det er på dybe mande stemmer det sker. Min center står i møbel, men det sker ligeledes hvis den placeres oven på.
Xt32 kan fjerne det, men til gengæld spiller den Xtc så pænt at det er direkte livløst og kedeligt.

Min t777 blev simpelthen udskiftet grundet manglende eq muligheder.
Når jeg sætter hovedet tæt på Xtc kan jeg ikke lokalisere den omtalte rungen, men når jeg sætter mig i min sofa (som står op ad bagvæg), runger det igen. Det er der faktisk uanset hvor jeg reelt placere mig, foruden LIGE foran centeren.
Det er alene på stemmeføring jeg hører det.
Jeg tænker jo at det er rummet der spiller mig et puds, men jeg har bare aldrig haft problemet før og jeg har da udskiftet noget igennem tiden.
Crossover har jeg prøvet med 80 & 100hz, men husker ikke om jeg fik prøvet med 120hz.
Jeg har en antimode dspeaker på min sub, som er kalibreret inden xt32 gør sit.

Nogen der har et godt fif?

Det er et helvede at trække kabler om konstant, så jeg ville gerne snart slå mig fast på en løsning:), men er i tvivl om Xtc bare slet ikke er en højtaler der matcher mit hjem.
Umiddelbart er det ellers en center der høster rimelig kritik så der ærgrer mig af h til.

Redigeret af Bromberg5 - 31-Maj-2017 kl. 19:53
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2017 kl. 20:53
Det er jo svært at sige hvad det kan være. Min første indskydelse er dårlig akustik. Min næste er dårlig integration med subben, når nu det er tydeligt ved dybe stemmer. Du kan prøve at sætte center til large eller rykke delefrekvensen ned til 40Hz, så går det væk hvis det er dårlig integration.

Jeg vill også prøve at eksperimentere med anti mode for sig og xt for sig.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2017 kl. 21:15
Tak for dit input. Jeg har faktisk slet ikke mistænkt subben, da den jo havde eq og antimode normalvis integreres ret fint med min sb2000 subwoofer.
Det vil jeg da klart tage et kig på. Tænker at begge eq er lige rigeligt eq, men må prøve det af selv for konklusion.
Så tak:)
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2017 kl. 10:46
hvilken cross over sætter audassey den til ? jeg har marants 7007 og min sættes til 60.
spiller fint
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2017 kl. 11:47
Den sætter den vidst ved 40, men har altid sat alle på 80/100. Men prøver at køre en ny Audyssey uden antimode og lader den stå med resultatet
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2017 kl. 18:50
Fik du nogen sinde løst det?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2017 kl. 19:38
Hej igen. Jeg har taget min antimode ud af kæden og kørt en ny kalibrering. Jeg har kun set en film, men syntes dog der var klar forbedring med hensyn til rungen.
Subben fremstår knap så stram syntes jeg nu, men stemmeføring er altså blevet bedre.
Dernæst så er det også bare en skidt placering min center har, så jeg må også selv tage del af ansvaret:).

Jeg er dog sikker på at meget af det er dårlig sub integration.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu