recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen Dolby Atmos på ubp-x800
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen Dolby Atmos på ubp-x800

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen Dolby Atmos på ubp-x800
    Sendt: 31-Maj-2017 kl. 20:26
Har lige modtaget en sådan maskine. Den er umiddelbart rigtig god. Hurtig og lydløs. Men jeg kan ikke få Dolby Atmos lyd på. Er det en indstilling, som jeg har overset? Det er en Onkyo TX-NR636 reciver, så der er Atmos på den. Hjælp.Smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2017 kl. 20:43
Har du Atmos højtalere tilsluttede til din receiver? På min Yamaha 3060 skal der være mindst 2 Atmos højtalere tilsluttede og de skal være aktiveret i menuen for at Dolby Atmos logo kommer frem i displayet 

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2017 kl. 20:54
Der skal ikke være tilsluttet noget bestemt. Det virker på min gamle Blu-Ray afspiller. Så må jo være noget ved den nye maskine.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2017 kl. 09:55
Smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2017 kl. 10:43
Smile Jeg forstår godt hvad du skriver, men iflg. dette så skal der aktiveres et modul:
If you already have 5.1 speaker system, you can upgrade to a Dolby Atmos system with the Onkyo TX-NR636 and a pair of Onkyo SKH-410 Dolby Atmos-enabled add-on speaker modules. (TX-NR636 Dolby Atmos Firmware Upgrade available now.)  Men jeg kan jo også have misforstået detEmbarrassed
 
http://www.onkyodolbyatmos.com/
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2017 kl. 10:55
Det kan vel ikke være det, når nu Atmos virker med min gamle afspiller? Det burde være noget, med den nye.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2017 kl. 16:59
Under lydindstillinger, kan jeg kun vælge mellem auto og PCM. Burde der ikke være bitstream også?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2017 kl. 19:43
Så lykkedes det, at finde det efter lang tids søgning på nettet. Det er en indstilling i lyd, som hedder BD-lydmix, som er sat til, men som skal stå til fra. Så lykkedes det at få Atmos på. På afspillerens display står der godt nok True HD, men Atmos i receiverens disp.  
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu