recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo Smart Wifi. Virker det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo Smart Wifi. Virker det?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenBC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo Smart Wifi. Virker det?
    Sendt: 01-Juni-2017 kl. 15:20
Hej med jer.
 
Jeg overvejer lidt at investere i Waoo smart wifi eller Strong WLAN home kit 1600, som er identisk med Waoos Airties løsning. Jeg kunne nemlig godt bruge lidt bedre dækning på vores overetage. Men er det noget som virker? Bliver dækningen så meget bedre? Hvordan er hastigheden?
 
PT bruger jeg standart routeren Icotera i5800
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2017 kl. 17:12
Du vil nok få bedre wifi end du har nu da antennerne nok er bedre i deres MESH netværk end i dine enheder. 
Bedste løsning er dog altid AP med kabel.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2017 kl. 18:18
Jeg fin et sæt med til min 300/300 linje, men det kunne de end ikke trække selvom jeg stod ved siden af smart enheden og det var den eneste der var på.
Jeg kunne trække 180-200 Mbit, det var liiige lidt nok mente de ved Fibia og sagde jeg burde kunne trække 230/230, nu det var trådløst.
Jeg skiftede tilbage til min Apple Extreme og trækker 311/311 på den i hele huset foruden en afskåret krog, som desværre er min tv stue, hvilket var grunden til jeg forsøgte mig med smart wifi.
Istedet anskaffer jeg mig en Extreme mere.
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2017 kl. 14:05
Trækker ca 280/280 på min 300 linje godt tilfreds, da jeg nu trækker langt bedre både udendørs samt værelser længest væk.. rammer ca 100 i fjerneste hjørne.
Så bedre dækning frem for alt. Om eget udstyr er bedre aner jeg ikke, men min "gamle" Linksys 6700ea var der dårligere dækning på medmindre tæt på routeren.
Sidder P.T i haven ca 12 meter fra min stue router og fint blus på.
Til top
MortenBC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2017 kl. 09:38
Det er godt nok blandede oplevelser. Det er en skam at man ikke kan få lov til at teste det inden man kaster sine penge efter det ☺️
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2017 kl. 10:03
Hvor bor du mortenbc?
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 19:47
Har for nyligt modtaget Waoo's smart wifi og har 300/300Mbit. Kan godt trække cirka 300mbit over wifi - her er resultat 1 meter fra den primære enhed:


Her er test på 1. sal, 1 meter fra den satellitten:


Det er relativt tæt på en halvering af hastigheden. Rent performancemæssigt tror jeg Netgears Orbi løsning er bedre, men indtil videre fungerer Waoo's smart wifi fint her.

Testen er foretaget på en MacBook Pro (Retina, 15-inch, Late 2013).

Redigeret af pointwood - 02-Juli-2017 kl. 19:47
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu