recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBViewer Recording service bag OpenVPN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVBViewer Recording service bag OpenVPN

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVBViewer Recording service bag OpenVPN
    Sendt: 14-Juni-2017 kl. 20:35
Hej

Er der nogen herinde som har erfaring med at få DVBViewer Recording Service til at virke når man bruger en OpenVPN til at connecte med?
Jeg har en Windows 10 maskine som kører DVBViewer Recording Service. På LAN siden kan jeg sagtens tilgå servicen hvor alle maskiner har 192.168.0.X IP adresser. Jeg har så lavet en OpenVPN TUN forbindelse på min telefon og den connecter til min ASUS router. Jeg kan fint tilgå Plex og Squeezebox Server som kører på en Windows 2012 server på mit hjemmenetværk. Men jeg kan ikke tilgå DVBViewer RS som kører på en Windows 10 maskine. Det skal nævnes at når jeg connecter via VPN får telefonen en 10.8.0.X adresse. Sjovt nok kan jeg godt lave Remote Desktop på BEGGE maskiner fra VPN'en.

Nogen bud?
Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Crockie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2017 kl. 14:53
Har du port forwarded de nødvendige port til DVBViewer i din router?
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2017 kl. 15:23
Kører han VPN skal der ikke portforwardes noget.

Tjek om din windows firewall er slået til og blokerer alt der ikke er i samme subnet som windows maskinen selv.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu