recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Lærred på stativ til begynder-biograf.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Lærred på stativ til begynder-biograf.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Lærred på stativ til begynder-biograf.
    Sendt: 17-Juni-2017 kl. 16:50
Hej...
 
Har købt en brugt projektor (BenQ W1100) herinde. Der fuldte en udmærket lærred med, men det er beregnet til, at skrue op på væggen eller i loftet. Det skal det også på et tidspunkt, men det er et kommende projekt - senere i.f.m. en tv-væg også...
 
Evt. salgs-tilbud!!!
Skulle en eller anden nu ligge inde med et godt tilbud og ønske at sælge, så meld endelig ind... Kunne jo være spændende, hvis der var et godt bud, på et lærred, som bare lå i gemmerne. Krav at det er på stativ (Tre-fod), så det kan stå selv. Skal også kunne flyttes ud på en lukket terrasse også... Wink
 
Derfor er jeg ved at søge efter et projektor-lærred på tre-fod (stativ) og er faldet over dette lærred hos ALTERNATE.DK:
 
- Acer T82-W01MW, Stativ lærred
 
jeg har så følgende spørgsmål:
 
  1. Hvilken betydning har Luminensfaktoren? Nogle lærreder har værdien 1 og nogle 1.2.
  2. Projektoren kan benytte de gængse dimensioner (4:3, 16:9 og (16:10 - tror jeg også!!!)) så er det ikke fint, at vælge et 16:10 lærred eller bør man vælge et 1:1 lærred. Jeg har søgt lidt på dette emne og fandt et sted, hvor de anbefalede 16:10, også til brug af 16:9.
  3. Er der andre gode bud hos en forhandler til et lærred - det må gerne være bredere (op til max. 220cm i bredden).
  4. Ellers nogle gode råd, som en nybegynder skal tænke over?

Ser frem til at høre fra jer.

God Le Man weekend ønskes herfra.
 
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2017 kl. 21:03

Har bestilt et lærred.

Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu