recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer til et lille rum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer til et lille rum

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2017 kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Med kun 14 m2 (hvor højt er der til loftet?), ville jeg stærkt overveje, hvor stor en sub jeg har brug for.

Et så lille rum, kan være noget så rædsomt med hensyn til akustik.....
Hvad har du ellers af udstyr den skal spille sammen med?

Klaus
Jeg er enig Klaus, vi taler om et rum på kun 14 m2.... Du kan sikkert finde en brugt SVS SB Ultra 13 eller lign. hvis du ikke vil have et fald ved 20hz. Men du får garanteret også nogle udfordringer. 

Er dit rum også kvadratisk? 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Dackzy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2017
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dackzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2017 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Med kun 14 m2 (hvor højt er der til loftet?), ville jeg stærkt overveje, hvor stor en sub jeg har brug for.

Et så lille rum, kan være noget så rædsomt med hensyn til akustik.....
Hvad har du ellers af udstyr den skal spille sammen med?

Klaus
Jeg er enig Klaus, vi taler om et rum på kun 14 m2.... Du kan sikkert finde en brugt SVS SB Ultra 13 eller lign. hvis du ikke vil have et fald ved 20hz. Men du får garanteret også nogle udfordringer. 

Er dit rum også kvadratisk? 
Det er meget tæt på at være kvadratisk
Til top
Dackzy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2017
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dackzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2017 kl. 22:51
Okay jeg har lavet en lille tegning over hvordan mit rum cirka ser ud, det er en 2m lang sofa og 2,1m langt bord.
https://gyazo.com/3442cd7be871e1e35e10f2d413233ddf
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu