recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lenovo X1 Carbon 2017 - hands-on?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lenovo X1 Carbon 2017 - hands-on?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lenovo X1 Carbon 2017 - hands-on?
    Sendt: 23-Juni-2017 kl. 12:16
Jeg vil have en ny laptop og har kigget på Lenovo's X1 Carbon. Jeg har læst lidt rundt omkring og kan se, at der har været nogle børnesygdomme med trackpadden og de tidligere generationer har haft ringe batteri-tid.

Påmit arbejde bruger jeg Lenovo computere og batteritiden på den model jeg fik udleveret sidst (T440S) er ekstremt ringe og frygter at dette også er tilfældet for X1'eren.

Så søger derfor inputs fra folk som har levet med den i et stykke tid og kan anbefale eller fraråde.

Alternativet er en MacBook Air hvor jeg installerer Windows. Det har jeg nu og det fungerer rigtigt godt. 
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg vil have en ny laptop og har kigget på Lenovo's X1 Carbon. Jeg har læst lidt rundt omkring og kan se, at der har været nogle børnesygdomme med trackpadden og de tidligere generationer har haft ringe batteri-tid.

Påmit arbejde bruger jeg Lenovo computere og batteritiden på den model jeg fik udleveret sidst (T440S) er ekstremt ringe og frygter at dette også er tilfældet for X1'eren.

Så søger derfor inputs fra folk som har levet med den i et stykke tid og kan anbefale eller fraråde.

Alternativet er en MacBook Air hvor jeg installerer Windows. Det har jeg nu og det fungerer rigtigt godt. 

Er batteritiden på en MBP med Windows ikke skidt? Jeg får ca. 7 timer på min 2 år gamle MBP på OS X, men betydeligt mindre hvis den kører Windows?


Redigeret af floe - 23-Juni-2017 kl. 15:21
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 15:26
Har faktisk ikke testet hvor mange timer jeg får ud af den, men det er nok til ikke at irritere mig. Den holdt dog længere tid for 3 år siden end den gør nu.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 17:55
Batteritiden kommer helt og holdent an på hvordan batterikonfigurationen er i T-serien. men en 440 er nu godt nok også ved at være en kende gammel i det. Men T470s er faktisk tyndere end x1 carbon. De nye T-serie maskiner fås med et 3-cellet batteri bygget ind og så eller med eller uden et ekstra 3-cellet batteri som også er bygget ind og kan ikke fjernes. op til 10 timer (ish) 

Jeg ville personligt vælge T470s fremfor x1 carbon. - Prisen er nemlig også lige en lille smule mindre for cirka det samme.
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 18:15
Jeg får en X1 Carbon på arbejdet på mandag, så kan jeg give lidt feedback en gang i næste uge.
Til top
allanolsendk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Februar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allanolsendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 22:53
Mine 2 cents. Vælg en T model. Eksempelvis T460s. Så få du en meget bedre conputer.

Carbon - hmn føles som plastik. Prøv at søg i Google for forklaring.
Skærm har en lav og bred opløsning. Kig grundigt på den inden køb. Får du ikke lyst til at zoome ud?
Tastatur er ikke et af de gode gamle Thinkpad tastaturer
Skub til skærmen og den dingler frem og tilbage et par gange
Prøv at åbne en browser. Gå til eb.dk.Scroll hurtigt nedad. Hakker det?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 07:29
Tak for inputs. Jeg får en T470s af arbejdet snart, så måske skulle jeg vente med privatkøb til jeg har leget lidt med den og vurderet. Kan være jeg ender med at droppe privatcomputeren og kun bruge arbejdets - så får man også noget for multimediebeskatningen :)
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2017 kl. 21:03
Jeg har nu fået brugt min X1 Carbon, og jeg synes virkelig det er en lækker maskine. Den er utrolig let, hurtig, god at skrive på og kvalitetsmæssigt helt i top. Jeg synes det er samme gode kvalitet som min aldrende W520.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2017 kl. 21:11
Købte en som jeg fik hjem for en uge siden. Super lækker. Dog er space knappen på en eller anden måde defekt. Som om den ikke er så 'smooth' som de andre knapper og kan sidde fast. Der kommer en lenovo mand ud til mig og skifter den. God service!
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2017 kl. 07:11
Jeg kan anbefale din tanke om en Macbook Air - den anvender jeg selv - både med macOS og Windows 10

Jeg anvender også Lenovo på jobbet i alle varianter - de kører fint - men er ikke ligeså lækre :-)

Det er naturligvis en smagssag - men for mig findes ingen mere lækker Laptop hardware end Macbook Air - super all round computer. 


Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2017 kl. 11:59
Jeg synes Lenovo er lækrere end MacBook Air (har en Air med Windows Bootcamp nu også). 

Lenovoen er lettere, ser mere eksklusiv ud (synes jeg. Alle har en Mac efterhånden) og keyboard tasterne synes jeg er bedre.

Men ja, det er en smagssag :)


Redigeret af Jonas_h - 07-Juli-2017 kl. 14:47
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu