recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af marantz sr7011
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til opsætning af marantz sr7011

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lygtemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2007
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lygtemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til opsætning af marantz sr7011
    Sendt: 23-Juni-2017 kl. 16:20
Halløj

Jeg har et meget lille problem med min opsætning på min marantz sr7011. Det drejer sig min subwoofer indstillingen mine subs tænder automatisk men ved lav volume står de og tænder og slukker lidt hvilket er en smugle trælst. Jeg har prøvet at lege lidt med volumeknappen ved auto kalibrering og har skruet godt ned for den når den køre testen, men jeg ender stadig på ca samme indstilling hver gang. 

kalibrering giver følgnedene 
Front står til Large, crossover full band
Center står til Large crossover full band

jeg har sat subwoofer mode på LFE+Main
LPF for LFE er 80hz
jeg har sat crossover til 80hz for front og center

Mit setup er:
Front: JBL LS80
Center: JBL LS center
Subwoofer: 2 x JBL LS120p

nogle forslag til hvad jeg kan prøve?

På forhånd tak
Sony 55x9005b
Sony PS4
Panasonic DMP BDT310
Harman Kardon AVR 370
JBL LS80
JBL LS40
JBL LS Center
JBL LS 120P
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 18:17
Hvorfor kører du LFE + Main??? Det at dine fronter er large medfører jo ikke at du skal give dem output på lfe kanalen
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Hvorfor kører du LFE + Main??? Det at dine fronter er large medfører jo ikke at du skal give dem output på lfe kanalen

LFE+Main ved Denon og Marantz, når fronter er sat til large, betyder at alle lave frekvenser sendes til sub. Der står intet om, at fronterne i denne indstilling gengiver lfe sporet, og lfe skal de ikke gengive.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Lygtemanden Lygtemanden skrev:

Halløj

Jeg har et meget lille problem med min opsætning på min marantz sr7011. Det drejer sig min subwoofer indstillingen mine subs tænder automatisk men ved lav volume står de og tænder og slukker lidt hvilket er en smugle trælst. Jeg har prøvet at lege lidt med volumeknappen ved auto kalibrering og har skruet godt ned for den når den køre testen, men jeg ender stadig på ca samme indstilling hver gang. 

kalibrering giver følgnedene 
Front står til Large, crossover full band
Center står til Large crossover full band

jeg har sat subwoofer mode på LFE+Main
LPF for LFE er 80hz
jeg har sat crossover til 80hz for front og center

Mit setup er:
Front: JBL LS80
Center: JBL LS center
Subwoofer: 2 x JBL LS120p

nogle forslag til hvad jeg kan prøve?

På forhånd tak

Er der en auto on indstilling på sub, og er den sat i auto on?
Vælg istedet On indstillingen, så slukker sub ikke, med mindre strømmen afbrydes.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Lygtemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2007
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lygtemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 19:41
Der er kun auto funktion
Sony 55x9005b
Sony PS4
Panasonic DMP BDT310
Harman Kardon AVR 370
JBL LS80
JBL LS40
JBL LS Center
JBL LS 120P
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 20:15
Hvis du har meget lav volumen på subben, så kan den have svært ved at finde ud af on/off - mener jeg at huske;)

Dernæst, har du ikke trigger port på din subwoofer?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Lygtemanden Lygtemanden skrev:

Jeg har et meget lille problem med min opsætning på min marantz sr7011. Det drejer sig min subwoofer indstillingen mine subs tænder automatisk men ved lav volume står de og tænder og slukker lidt hvilket er en smugle trælst. Jeg har prøvet at lege lidt med volumeknappen ved auto kalibrering og har skruet godt ned for den når den køre testen, men jeg ender stadig på ca samme indstilling hver gang. 
.....

nogle forslag til hvad jeg kan prøve?
Ærgerligt at sub kun har Auto On og ingen trigger input.  Dead
http://pl.jbl.com/tl_files/catalog//jbl/home/Manuals/LS/LS120P/Owners%20Manual%20-%20LS120P%20(English).pdf

Hvis det var min ville jeg være fristet til at åbne den og se om den kunne modificeres til tvangsstyret ON og så indsætte et Solid State relæ på 230V forsyning, styret af et triggersignal fra Marantz. Big smile
Men det kræver jo noget viden og fingersnilde. Wink

Ang. automatisk On/Off, spørgsmål er om følerkredsløb sidder før eller efter volumenregulering på sub.
Hvis det sidder før volumenregulering ville jeg skrue meget ned for volumen på sub (kan ikke helt gennemskue om det er det du gør?) så Marantz skal sende kraftigere signal ud (dvs. der kommer mere signal til On/Off kredsløb).

Hvis det sidder efter volumenreg. er der nok ikke meget at stille op?

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 23-Juni-2017 kl. 21:42
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 21:51
Det er meget normalt et auto on ikke er følsom nok. Det er ikke sikkert du kan gøre noget ved det andet end at bruge en strømspareskinne der tænder sammen med din AVR eller TV, eller du kunne bruge en fjernbetjent stikkontakt.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det er meget normalt et auto on ikke er følsom nok. Det er ikke sikkert du kan gøre noget ved det andet end at bruge en strømspareskinne der tænder sammen med din AVR eller TV, eller du kunne bruge en fjernbetjent stikkontakt.
Det hjælper så ikke meget når der kun er AUTO ON. Den vil stadigvæk slukke når lyden er svag. Ouch

Har fundet service manual med diagrammer, kan downloades her:

Mvh. JørgenT
Til top
Lygtemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2007
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lygtemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det er meget normalt et auto on ikke er følsom nok. Det er ikke sikkert du kan gøre noget ved det andet end at bruge en strømspareskinne der tænder sammen med din AVR eller TV, eller du kunne bruge en fjernbetjent stikkontakt.
Det hjælper så ikke meget når der kun er AUTO ON. Den vil stadigvæk slukke når lyden er svag. Ouch

Har fundet service manual med diagrammer, kan downloades her:

Mvh. JørgenT


Jeg må prøve at se om jeg kan snyde kalibreringen igen og få lidt mere output signal.
Sony 55x9005b
Sony PS4
Panasonic DMP BDT310
Harman Kardon AVR 370
JBL LS80
JBL LS40
JBL LS Center
JBL LS 120P
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det er meget normalt et auto on ikke er følsom nok. Det er ikke sikkert du kan gøre noget ved det andet end at bruge en strømspareskinne der tænder sammen med din AVR eller TV, eller du kunne bruge en fjernbetjent stikkontakt.
Det hjælper så ikke meget når der kun er AUTO ON. Den vil stadigvæk slukke når lyden er svag. Ouch

Har fundet service manual med diagrammer, kan downloades her:

Mvh. JørgenT

Det er da godt nok også et fjollet design. Hvad med at sætte en 1hz sinustone på den anden indgang til at trigge auto on. Det bliver sikkert filtreret fra igen inden inden det rammer forstærkeren.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu