recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K upscaling - hvor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K upscaling - hvor?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2017 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Som sagt lad dit tv skalering. Den klarer det bedre end shield

Det er også hvad jeg har læst mig frem til, men billedet bliver væsentlig ringere hvis jeg sætter NS til 1080p 59,940Hz og lader tv'et klare opskaleringen til 4K. Farverne bliver flade og kedelige og billedet mere uskarpt.


Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2017 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Der er ingen grund til at opskalere i receiver, hvis den ikke kan opskalere til 4K, for så skal fjernsynet alligevel til at opskalere igen.

Receiveren kan godt opskalere til 4K, men understøtter max 30Hz. Også ved passthrough - derfor opstår der problemer når NS hele tiden tilbage til 4K 59,940Hz af sig selv.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Hvis du er i tvivl, så prøv dig frem til den løsning du syntes ser bedst ud og ikke en løsning andre mener er bedst.

Klaus


Den er jeg med på, 
men mit resultat er det modsatte af hvad jeg læser folk opnår. Derfor vil jeg gerne høre andres erfaringer.


Redigeret af Preps - 07-Juli-2017 kl. 15:51
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2017 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Preps Preps skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Som sagt lad dit tv skalering. Den klarer det bedre end shield

Det er også hvad jeg har læst mig frem til, men billedet bliver væsentlig ringere hvis jeg sætter NS til 1080p 59,940Hz og lader tv'et klare opskaleringen til 4K. Farverne bliver flade og kedelige og billedet mere uskarpt.



Jeg har ikke lige en løsning på problemet, men du kunne da overveje at føre billedet uden om din AVR. Det lyder som om den er flaskehalsen. Så skal du imidlertid finde en audio extractor der virker med 4k, men det vil jeg da tro at man efterhånden godt kan finde.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 07:48
Hej Preps. Prøv at sætte Shield til rgb 8:8:8 og sætte den til fuld colorspace. Derefter sæt dit tv til fuld colorspace også og se om det ikke hjælper.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu