recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til modulator &  vintage tv sammen m. pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp til modulator & vintage tv sammen m. pc

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
comablack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juni-2017
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér comablack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til modulator & vintage tv sammen m. pc
    Sendt: 24-Juni-2017 kl. 13:46
hej alleSmile
og tak for at lade mig blive medlem af jeres forum ...

jeg håber i kan hjælpe mig ud af en lille kattepine, jeg har et ældre vintage tv fra 1970.
som jeg vil sætte op med min pc.

men hvordan får jeg nemmest konverteret signalet fra HDMI til RF/uhf-vhf /antennesignal,coaxial ( kært barn har VIRKELIGT mange navne har jeg fundet ud af) signalet på tvét ?

er der noget med man kan bruge en gammel videomaskine til at konvertere signalet fra composit til vhf/antenne indgangen ?

eller kan man rent faktisk købe en konverter fra hdmi, composit, vga til uhf/antenne? ,det kunne være rart at slippe for at have en videomaskine til og køre :)

jeg har også set en ret fed alternativ løsning, hvor man skaber sit eget personlige antenne signal ,som man kan tune ind på , på hvilket som helst gammelt analog tv -

https://antiqueradio.org/HomeTVTransmitter.htm


billede af modulator/transmitter :





og bagfra




er der mon nogen der har leget med lign. opsætning ? og endnu mere spændende er der nogen der kender til en modulator man ikke behøver bestille hjem helt fra USA ,jeg tænkte om der måske var en europæisk modulator/transmitter der kan det samme som der ovenstående ?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 15:29
Du skal ikke bestille noget hjem fra USA.

Det vil ikke være kompatibelt med dit TV.

Måske kan du bruge en gammel videomaskine. Jeg ved bare ikke om den spytter antenne signal ud når man sender et signal ind. Måske er det kun under afspilning.

Til top
comablack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juni-2017
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér comablack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 22:44
ok ,ved nogen om der findes et europæisk produkt der kan det samme , som det amerikanske jeg har fundet ?

Mufti: hvad er grunden til den amerikanske modulator ikke vil virke med mit gamle tyske tv ? , er det noget med formatet det sender i eller hvorledes ? ... ntsc, pal eller hvad det nu hedder ?:)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 23:03
Hvilket signalet har du ud af din computer?

Sådan en her kan måske løse dit problem
https://www.av-cables.dk/tv-modulator/high-quality-tv-modulator-mono.html

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
comablack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juni-2017
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér comablack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 03:08
uhhhh , det kunne da godt være en løsning tænker jeg :)

signalet fra min pc er hdmi ,men jeg mener da bestemt hdmi kan konverteres til composit ?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu