recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv signal rundt i huset - Viasat HD Box - Samsung
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv signal rundt i huset - Viasat HD Box - Samsung

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dolly Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 24-Juni-2017
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dolly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tv signal rundt i huset - Viasat HD Box - Samsung
    Sendt: 24-Juni-2017 kl. 16:53
Hej alle. Jeg har med stor fornøjelse brugt dette forum, så nu vil jeg gerne dele min erfaring med at fordele tv signal rundt i hjemmet.
Jeg har for nyligt fået en HD Box fra Viasat (modtager tv pr parabol), efter at have brugt en ikke HD i mange år.
Fik så problemet med at få signalet til et andet rum, da den nye Box jo blev forbundet med et hdmi kabel.
Vi har ingen børn hjemme længere, så behovet for at se to forskellige kanaler samtidig er meget lille, (klarer vi med et apple tv hvis nødvendig) så ønsket var kun at dele den samme kanal til et andet rum.
En rundtur på nettet gav mange forskellige ideer til en løsning, dog ikke uden mere investering.
Jeg har alm antennekabel(coaix) rundt til rummene, og ville gerne benytte dem igen.
Løsningen blev en gammel VHS maskine som blev forbundet med et scartstik til den nye HD Box, og virker nu som fordeler/forstærker via ganske alm antennekabel.
Enkelt og ganske gratis!
Håber andre kan få glæde af dette.
Mvh Dolly.

Redigeret af Dolly - 24-Juni-2017 kl. 16:54
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu