recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anlæg i teknik rum?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anlæg i teknik rum?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anlæg i teknik rum?
    Sendt: 27-Juni-2017 kl. 17:46
er der nogen der kører med anlæg og grej i teknik rum, og så udelukkende har et hdmi kabel til tv i stuen, samt kabler til højttalere ind i stuen der ude fra? tænker at det hele kan styres via cec, eller en logitech løsning.

i teknik rummet tænker jeg alt koblet til en hdmi sourround forstærker, der giver output til tvet, og input fra pvr samt rasppi. og dermed får man det tekniske ud af stuen? 

kom gerne med inspiration, flytter om et måned, og der er højttalere indbygget i loftet :-D


Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 10:25
Jeg er ved at lave dette i min nye bolig.

Teknikrum indeholder forstærkere, surroundprocessor, kilder og der trækkes kabler til højttalere osv ind til hjemmebiografen. Styrer det hele vha. en tablet (Pt. seperate apps til Kodi, surround processor etc, men dette skal jeg have samlet en dag).

Jeg bruger et par af disse til at styre at udstyr tænder og slukker: https://www.thomann.de/dk/furman_cn_3600_se.htm

De kan styres med et 12v-triggerkabel fra projektor ind i ovenstående dimmer som sørger for at tænde amps etc.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 13:05
interesant, du går den fulde vej Jonas :-D 

jeg er nok mere til den lavpraktiske løsning, hvor jeg håber jeg kan styre det gennem CEC og så remoten til tvet :-D der så styre anlægget og de enheder der er koblet på der.

faktisk er jeg lidt ude i en 7.1 sourround forstærker, hvor de to kanaler så skal kunne køre i en multirumsløsning til køkken/allerum, og den må gerne have airplay 2 i, når det er klar.

men om man kan styre igennem tv - anlæg - pvr/rasspi ved jeg faktisk ikke ? nogen der kan kaste lys over det ?

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu