recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech Harmony 885 og tekst-tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLogitech Harmony 885 og tekst-tv?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Emne: Logitech Harmony 885 og tekst-tv?
    Sendt: 13-September-2006 kl. 17:51

Når jeg ser tekst-tv, vil jeg helst bruge mit tv's tekst-tv fremfor selectorens, da mit TV har større hukommelse. Derfor har jeg indstillet min harmony 885 til at bruge TV'ets tekst-tv, når jeg ser selector.

So far so good! Nu kommer jeg fint ind på TV'ets tekst-tv, men når jeg prøve at taste en side ind skifter remoten jo så bare kanal på selectoren istedet! Hmm... Den havde jeg ik lige tænkt på. Synes jeg har vendt og drejet det hele oppe i mit hoved, men kan ikke lige komme frem til en løsning på problemet.

Hva siger i? Nogen af jer harmony ejere, som har en løsning?

But did you die?
Til top
JBoy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2005
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2006 kl. 19:37

Hej Peter

Har selv samme remote og samme problem. Tror ikke at det kan lade sig gøre på nuværende tidspunkt.

Hvis vi kunne få Logitech til at understøtte rigtige makroer eller aktiviteter ved tryk på en knap, så ville det være muligt tror jeg.

Tilføjelse: Det er naturligvis muligt at trykke "Device" + "Tv" + "TextTv" for at se TextTv gennem tv'et. Klik derefter 2 gange på "Device" knappen for at komme tilbage til den aktive aktivitet.

Mvh. John



Redigeret af JBoy - 13-September-2006 kl. 19:56
Til top
CO Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2006 kl. 20:02

Helt enig med JBoy om at det ikke kan lade sig gøre, jeg plejer selv også at skifte device for at få tallene til at virke. De farvede taster virker dog som vanligt i text-tv, men er en anelse besværlige at navigere med, hvis man ikke har tallene til rådighed !!!!!!!!!!!!!!!!!

 

/Co 

Til top
bambi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-December-2005
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2006 kl. 18:54
Jeg har blot oprettet en ny aktivitet til det formål. Når jeg vil se tekst-tv vælger jeg aktiviteten View Teletxt, og når jeg skal tilbage til tv-billedet vælger jeg Watch TV. På den måde kan jeg selv definere hvad fx ciffertasterne, piletasterne og de farvede taste skal styre når jeg ser tekst-tv, og jeg kan lægge nogle af de specielle tekst-tv funktioner som Freeze Page, Large Text, Secondary Page og Reveal Text ind som funktioner i displayet.

Redigeret af bambi - 23-September-2006 kl. 12:29
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2006 kl. 18:58

Det var sgu da egentlig smart bambi. Åndsvagt jeg ikke har tænkt på det..

Tak for fifet

Til top
Popeye Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2004
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 10:34
Se her var et fif der fik mig til at kigge nærmere på 885'eren, da jeg leder efter en god multiremote.

Men.. når jeg kigger på billederne af den hos EDB-priser.dk er der tilsyneladende forskellige udgaver af den.
På et af billederne har den de fire farvede text-tv knapper, hvilket er et must for mig. På de andre billeder er det et par op og ned pile...

Hvad skal jeg regne med??!!


POP
Til top
bambi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-December-2005
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Popeye Popeye skrev:

Men.. når jeg kigger på billederne af den hos EDB-priser.dk er der tilsyneladende forskellige udgaver af den.
På et af billederne har den de fire farvede text-tv knapper, hvilket er et must for mig. På de andre billeder er det et par op og ned pile...

Hvad skal jeg regne med??!!POP

Sådan som jeg har forstået det er der tale om to forskellige modelnumre. Harmony 885 er den med de fire farvede knapper, mens Harmony 880 er modellen med de to op/ned-taster. Ellers er de vist identiske; måske derfor Logitech selv har svært ved at kende forskel på dem.

De farvede knapper bruges ofte i forbindelse med tekst-tv her i Europa, mens de vist ikke bruger tekst-tv i fx USA. Så sørg for der er tale om en Harmony 885.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu