recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Portforwarding i Ubiquity EdgeRouter X
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Portforwarding i Ubiquity EdgeRouter X

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Portforwarding i Ubiquity EdgeRouter X
    Sendt: 08-Juli-2017 kl. 10:46
Har købt en EdgeRouter X ER-X (5 porte), har opgraderet den til nyeste firmware (v1.9.1.1) og har fået den sat op via setup wizard "LAN".

Den er koblet på min fiberboks (har fået verificeret at den er i bridge mode). Tilkoblet min EdgeRouter er bla. Waoo Smart Wifi og en gammel Netgear switch. I Netgear switchen sidder bla min Synology NAS (IP: 192.168.1.150).

Opsætning via wizard:


Dashboard overview:


Routes:


Firewall:


NAT:


Port forwards:


Jeg kan fint tilgå min NAS lokalt, men jeg kan ikke gennemskue hvorfor jeg ikke kan tilgå den via min eksterne IP der i øjeblikket er 5.186.114.221?

Hvorfor kan jeg i øvrigt ikke se min NAS's IP nogen steder?

Redigeret af pointwood - 08-Juli-2017 kl. 10:55
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 12:32
du er bag dobbelt nat... du har ikke en offentlig ip.

og du kan vel se din nas ip i dhcp tabellen på din router ?


Redigeret af affer - 08-Juli-2017 kl. 12:35
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

du er bag dobbelt nat... du har ikke en offentlig ip.

og du kan vel se din nas ip i dhcp tabellen på din router ?

Hvorfor har port forwards så virket med min tidligere router?

Nej, jeg har sat min NAS med fast IP, men nu har jeg ændret den til DHCP og mappet den til static IP i stedet.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 12:57
hvad du har gjort tidligere ved jeg ikke hvorfor det har virket, men din router har ip 100.64.241.59 på wan, og du skriver selv du har ipen 5.186.114.221. det tyder 99% på dobbelt nat. lad mig gætte, du har 5.186.114.221 fra myip.dk ?

jeg gætter stadig på du ikke har en offentlig ip.




Redigeret af affer - 08-Juli-2017 kl. 12:57
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 13:04
Ja, IP'en er fra myip.dk. Det er også det der undrer mig. Hvorfor har det virket før - jeg har blot udskiftet min router. Men hvis jeg virkeligt er bag dobbelt NAT, så er eneste mulighed vel at bestille en fast ip?
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af pointwood pointwood skrev:

Ja, IP'en er fra myip.dk. Det er også det der undrer mig. Hvorfor har det virket før - jeg har blot udskiftet min router. Men hvis jeg virkeligt er bag dobbelt NAT, så er eneste mulighed vel at bestille en fast ip?

nej ring bare og bed og en offentlig ip, så kommer du ud af deres CGN, og får en dynamisk ip, det er ikke det samme som en fast ip, som er mere statisk. (en offentlig ip ved eniig er gratis)


Redigeret af affer - 08-Juli-2017 kl. 13:07
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 14:01
Tak for hjælpen, det var lige netop årsagen. Hvornår de så lige har lavet den ændring aner jeg ikke, men jeg har nu fået en offentlig IP igen.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 08:37
Jeg tror at ændringen blev lavet da du gik fra Waoo til Eniig (sådan var det hos mig).
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 10:22
Jeg er ikke kunde ved Eniig, jeg er kunde ved Fibia, men de har også lavet nogle netværksændringer for relativt nyligt.
Til top
beatmore Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2014
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beatmore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 14:36
Nogen gange er din faste IP bundet på din MAC adresse, så ved skift af router kan du risikere at miste den.
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 14:58
Jeg har ikke fast ip. Den er heller ikke bundet til min MAC adresse. Men som sagt, det hele fungerer nu :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu